AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
588

Insp2 vs Insp1

enZzo
Jag har alltid undrat, varför kostar Insp2 mer än Insp1 ? När man läser alla punkter i s-boken så är det 10 ggr fler punkter i Insp1. Enl. s-boken bytts inte ens oljan i motorn(insp2)! Förenade bil i Malmö tar 4100:- för Insp2 och 3000 för Insp1 för min bil. Det är ju rån! Det mesta är ju bara kontroll, alla reparationer tillkommer om man nu behöver laga nåt!
EnZzo
Det är väl så att alla punkter som ingår i inspektion 1 också ingår i 2:an?
Marquez
"enZzo"

Jaa, Inspektion I är bara dem punkter som står under I'an. Inspektion II då gör man både I'an och II'ans punkter.
4100:- de är ju inte så farligt ;)
Jag betalar 5500:- för Inspektion I och 7700:- för Inspektion II. =(

Mackan
Är detta ett typexempel på varför man ska passa sig för hemmameckade bilar? :)
enZzo
Vad menar du med det Richard? Mina bilar är alltid servade till max med ifylld s-bok. Jag bara undrar hur det går till för att jag har aldrig funderat på det innan. Marquez, 7700:- betalar man inte för en service om det inte hade varit nåt speciellt. Du har ju en M3 och lever därefter. 4100 är kanske inte så farlig jämför med dig, men för ca 1 år sedan betalade jag ca 3000 för Insp2 och nu har de höjt den till 4100!
Mvh
EnZzo
Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
Hej!

BMW i Solna tar 5500 kronor för Inspektion 2 och 3500 kronor för Inspektion 1.

Mvh Johan
Mangemannen
Hur ofta skall de göras???
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jag skall göra inspII på måndag och den får jag betala 5000:- för.

När jag ringde och beställde tid så sa dom att InspII skall göras var 6000:e mil.
Jompa E
Vad är det som görs vid Insp 2?
(Jag fattar inte tyskan i s-boken)

MVH

/Jompa E36 cab
Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
Några skillnader mellan Inspektion 1 och Inspektion 2 är till exempel:
I tvåan byter man tändstift och växellådsolja

I Solna kostar Inspektion 1 3600 kronor och Inspektion 2 5500 kronor.

Mvh Johan
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
jag gjorde en etta i skövde å det kostade mig 2700!

Ska det vara på det viset?!
_S
86
_Squad_
325i Touring -90
Ringde och kollade vad de tog på bmw i Skövde för en service på min bil. Den hade då gått 17000mil.
Det ville ockrarna ha 6500 - trots att de inte skulle byta olja... Det de skulle byta var tändstift, spolarvätska, ej luftfilter då jag kör med sport.
Det tycker jag är att ta i
Crusty
Bor man i malmö trakten kan jag bara varmt rekommendera Need For Speed! Mycket billigt!
Lokalerna tobbe har e väl inte dom finaste men kunnadet är väl på top hos den killen!
///CRUSTY
Ahnmarker:
Det är väldigt dyrt i Solna!

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
_Squard_:
Inte fan skulle dom väl byta spolarvätska???

Länk

Mvh.
Micke Olsson
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Min M3:a har nu gått 7300 mil och har nyss servats på AutoMax i kalmar(BMW verkstad)då byttes bara olja tror jag kostade väll en 800-900:-.nu undrar jag om jag ska göra insp. 1 eller insp.2 vid nästa service?Så man vet om det kommer att kosta 4000 eller 7000:-.....för det är väll så att först är det insp.1 sen bara olje byte och sen insp.2 och så vidare.........?

Mvh Ricke
_S
86
_Squad_
325i Touring -90
==> Micke Olsson
Felformulerat av mig, de byter givetvis inte spolarvätska. De fyller på den. Det är ju standard vid service.
Ko
663
Koffe
320iC -93
Ricke:
Jo, så är det: Insp 1 -> Oljebyte -> Insp 2 -> Oljebyte -> Insp 1 igen osv.
Vilken som är på gång ser man dock inte i bilen, men det borde ju stå i serviceboken? (Vilken som gjordes innan förra oljebytet alltså, då vet du ju att "den andra" kommer härnäst).

//Koffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.