|
|
|
|---|---|
|
jag har tankar på att fixa upp mot 300-400 hästar i min 318, men tänkte höra lite om vad andra säger om det. enligt förra ägaren ska det sitta en z3-motor i den (köpte bilen för 2-3 veckor sen)? | |
| Så det sitter alltså ingen 1,8 utan en 6:a från en Z3 i den? | |
|
Borde se ganska tydligt om de är en 6:a i den! Men han sa inte va de va för 6:a i den då? |
|
| Kan väl lika gärna vara z3:ans 1,9 litersmaskin (m42) som sitter i bilen. Ingenting som säger att det är bytt till 6:a? | |
|
BMW-Bobban// Vad ska du ha med hästarna till egentligen? Din bil är inte byggd för att ha 3 till 400 hästar. Du får isf bygga om hela bilen för att den ska hålla. ------ Länk Länk |
|
|
BMWseven// om jag inte minns helt fel så är det detta jag har fått reda på om motorn: z3-motor 2,0:a 148 hk ska ta reda på mer, jag vet vart förra ägaren oftast finns om dagarna så det är bara att gå dit och prata med han Grodan// finns väl ändå ingen trimmad bil som är gjord för det den är trimmad till så varför skulle inte det kunna gå? |
|
| Enligt din beskrivning ovan så låter de ju som de är 2,0l sexan på 150hk | |
| Jag är ingen hejare på Z3 motorer, men nån 2 liters finns väl inte? | |
| Jo, 2 liters sexan gjordes mellan 99-00... Sen blev den "lilla" sexan 2,2L om jag inte minns fel! | |
|
Det är samma motor i 318iS som i någon modell av Z3 som ej såldes i Sverige (tror jag iaf). En kompis till mig har en sådan. Fyra på 140 hk. Bilen: Länk |
|
| Där lärde man sig nåt nytt igen då! | |
|
Tror att den heter Z3 1,9...varför vet jag dock inte Bilen: Länk |
|
|
Ytterligare ett tror... En vidareutveckling av 1.8l M42 motorn som heter i Z3 M43 och är på 1.9l. MVH Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.