AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
883

Väghållningskit till M3?

Visa användare
30
Jonazzon
M3 Cab -94
Tja!

Funderar på att köpa ett väghållningskit till min M3 E36.
Har sett att "Gerth" säljer här på powerbörsen,
till E36 93-97. Sänker 60/40 eller 40/35.

Men när jag kollar runt efter fjädrar inriktade till just M3 modeller så är det oftast 40/15 eller 35/10 sänkningar?

Passar "Gerths" grejer på min bil?

För vad jag har förstått så räknas sänkningen utifrån vad bilen har för höjdoriginal, och en M3 är ju sänkt jämfört med övriga E36. Så min borde ju inte bli sänkt 60/40 från det utförande den har nu, utan utifrån om jag ej haft M-chassie? Eller är jag helt ute och cyklar?

Tacksam för hjälp!
Visa användare
30
Jonazzon
M3 Cab -94
Men någon måste ju veta nåt!!?
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hejsan. 60/40 satser passar ej till M3:an. M3.an är 2cm lägre än andra E36.or har jag för mig. HR har ett kit som heter Cupkit, fjädrar & dämpare för ca 6000:-, billigt, javisst, men de passar inte M3 som sagt.

Köpt ställbart chassie, det kostar lite lite mera men det är mycket bra. Jag köpte själv "bara hr fjädrar 40/10 och koni ställbara dämpare...men jag ångrar mig nu..skulle köpt ställbart.

HR har ställbart
Bilstein
KW har 3 olika varianter, dessa verkar vara mest prisvärdast.

MVH: Henrik

///M3
Visa användare
30
Jonazzon
M3 Cab -94
Ok, tack för hjälpen!

Förresten, vad krävs för at få 320 hk i 3.0:an =)
Nu vart man ju nyfiken!
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jag hade väldiga bekymmer när jag bytte fjädrar & dämpare på min, så jag har forskat lite i ämnet om man säger så. Har sägert skrivit 20 trådar om det och pratat med alla möjliga personer.
Köp bra grejer bara, ingen billig skit. Passa även på att byta fjäderbenslagringen, iaf i bak. Kostar mellan 100-200kr endast.

Jag hade Unichip, system, filter och kattersättare vid bänkningstillfället.
Den är lite råare än orginal. Kompisen har en helt orginal, och det är allt skillnad tycker jag.

///M3
Visa användare
30
Jonazzon
M3 Cab -94
Tack så mycket för hjälpen, nu ska jag ut i väghållningsdjungeln och kolla lite.

Sen måste jag ju kolla upp lite chip och så.
Har 3" Ferrita, men endast från katt.

Tack än en gång.

Mvh Tommy
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Så lite så.
KW säljer Shockabsorber i Örebro. Hemsida: www.shockabsorber.com.

Hr säljer mhstyling i Göteborg samt Forza alingsås.
www.mhstyling.se och www.forza.se.

Nåt av dessa företag hittar du det du ska ha iaf.

Har själv Ferrita från katten nu. Har sålt kattersättaren. Går lika bra utan. Köp inget "vanligt" chip. Gör knappt nån nytta.

Lycka till.

///M3
Visa användare
30
Jonazzon
M3 Cab -94
Tack tack!

Unichip verkar ju vara populärt.. Vad kostade det när du införskaffa?

JWR i sthlm, vet du något om dom??
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Japp, unichip är ett bättre altenativ. Jag gav 5500:- inkl bänkning, Xerius Racing i Hallsberg.

JWR har jag hört olika uppfattningar om här på autopower bara, har ingen egen erfarenhet, men de säljer endast vanliga chip har jag för mig. Lite gör det ju men, nja. En som kan mycket är ju Köhler i Ullared annars.

///M3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.