AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.099

Hur har ni fäst era takvingar?

Visa användare
133
ollie
120d -2007
Ska sätta på en takvinge på min E36:a...
Har ni någe tips på hur jag fäster den på bästa sätt??

Mvh / Ollie

ollie...
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Takvingen fäster du lättast/bäst genom att limma fast den. Se bara till att få den att fästa ordentligt innan du kör med bilen.

Våtrumssilikon fungerar bra om man följer instruktionerna som står angivna på tuben. Detta missade jag första gången jag andvände limmet.

Har hört att pl400 oxå skall fungera bra till takvingar och ögonlock mm. Men jag har ej provat detta själv så det får någon annan svara på.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Menar du takvinge eller bakrutevinge? Då det torde vara ganska stor skillnad...

Själv har jag en bakrutevinge från Rieger som jag ska fästa inom kort. Man fick med en liten tub sikaflex men jag är lite tveksam till att man kan få limningen så bra att den faktiskt står emot eventuella stöldförsök o liknande...
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Nog håller det me sikaflex. Hur har du annars tänkt fästa vingen för att klara ett eventuellt stöldförsök? Å dessutom har dom ju sönder ännu mer säkerligen.. Sorgligt men sant..

- Smakar det så kostar det, tyvärr! -
Visa användare
133
ollie
120d -2007
menar naturligtvis bakrutevinge.....

Det bästa vore väl att limma "kluttar" mellan vingen å bakrutan men tyvärr ser det juh inge vidare ut innefrån, varav jag undrade hur ni hade gjort....

hur ser det ut för er innefrån? har ni bara limmat i kanterna lr även i mitten??

/ Ollie
fjamsetramsa
Jag har limmat min med svart silicon o det syns inget inneifrån...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.