|
|
|
|---|---|
| jag har en 318iS och tänkte höra om nån vet vad iS står för? | |
|
finns två olika betydelser om man snackar e30 iaf! finns 318iS 8 ventilers m40, s:et innebär shadowline, dvs svarta lister runt rutorna istället för kromade och lite annan utrustning! sen finns det den riktiga is, skrivs med små bokstäver! innebär m42 motorn med 16 ventiler, dubbla kammar (m40 har en) samt extraktorgrenrör original, grövre fjäderben (51 mm istället för 45 mm) och säkert lite till som jag inte kommer på! så snackar man e30 så skiljer det! din 92:a måste ju vara e36 då e30 318is 16v endast fanns mellan 90-91, då har du 16 ventilersmaskinen med en 136 hk! MVH Johan K |
|
| jag har fått förklarat att det ska sitta en z3-motor i den från den förra ägaren och att den ska 148 hk, så den har inte 136 hk som originalbilen har | |
|
Man kan väl säga att det finns en modell av z3 som har en utveckling av denna motor. Den du har borde ge 143 hk. Mr C |
|
|
Original 318is e36 har M42 eller M44 (samma som i Z3) motorn med 140hk. En e36 318is kan i princip sägas vara en fyrcylindrig 320i bl.a bromsar är lika. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.