|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
1.14 l/mil var för en M50 utan VANOS. Tror att M20 är törstigare än M50 (med eller utan VANOS) V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Ok. Tack för alla siffror. Jag tror 540 är lite för dyr för min nuvarande ekonomi. Tyvärr. Sen vill jag gärna inte köra automat. Visst finns 530 med manuell? |
|
|
Alla modeller finns med manuella lådor... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Finns inte sve.sålda 540 bara med automat? Hur mycket mer är de värt att lägga ner på en 525 bara för att få vanos? |
|
|
inte enligt mina papper... jag har bara papper på sv-sålda bilar... det fanns att köpa, sen om det såldes några eller inte vet jag inte... inte mkt... jag klarade mig rätt bra utan VANOS... så jag hade inte lagt så himla mkt på det... men skulle jag köpa en 520 hade jag köpt med VANOS då den är så svag. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Hade valt en 535, M30 en mycket trevlig motor. Känns mycket kraftigare än 525 24v. Har haft två M535 E28 och kan ej tänka mig en trevligare motorkaraktär. 530 med lilla V8 går bort direkt, törstig och tråkig. Ska du ha V8 så välj en 540, men den är betydligt dyrare än 535 i både drift och inköp. | |
|
530 är snålare än 535... modernare och mindre i volym. 530 V8 snittar 1.2 blandad körning med automat. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Efter byte till Superchip från Motornord så drog min M535 1l/milen. I tester så har 535 och 530 (v8) liknande förbrukning. Enligt BMW så drar 535 1,13 och 530 1,07 med manuell låda. Hade valt 535 före både 525 och 530 men 530 före 525. |
|
|
ang förbrukning: jag ligger nu på ett snitt på runt 1,15*..testade att snålköra, (90-100 med ägg under pedalen) ca 6 mil för ett tag sen..kom ner i just under 0.8... 535:an är inte snål, men man behöver inte bli ruinerad heller. *uppskattningsvis 70% landsväg, 20% < 2milskörningar, 10% stad |
|
|
Det är bara att ta ett gäng potentiella ojekt och provköra och se vilken som faller dig bäst i smaken... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Har själv en manuell 530-v8 och måste säga att detta är då inte någon tråkig maskin. Har haft åtskilliga 535:or och denna går framförallt mycket mjukare o tystare, samt att den är väldigt varvvillig. Ngt bättre bottenvrid möjligt i M30 men mjukheten i V8:an är grym. Bränsleförbrukningen är ganska likvärdig. Tror själv att 530 oftast är lugnare körda än 540. Mycket nöjd med min! rodge dodge Länk |
|
Helga |
Vilken jäkla länk till att spåra ur.......... //Helga |
|
Ok. Ska väl ta och provköra och utvärdera sen. Ferlin. Skulle du sälja? Hur mycket ska du då ha? |
|
| Jonne_racer: kolla din mail | |
| Eller köp en e39 535...underbar bil. | |
| Eller en M5 E60... | |
|
varför inte en 760Li V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Varför inte både en M5 E60 och en 760Li när man redan är igång.... Nä grabbar,inte nåt sånt där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.