|
|
|
|---|---|
|
När jag köpte min bil så satt det avtagbar dragkrok monterat och det står det i regbeviset. Problemet är att jag inte fick med nån krok när jag köpte bilen. Vissa säger att kroken måste sitta på vid besiktningen och andra säger att dom har bara kört rakt igenom utan. Nån som vet hur det funkar? Kan man registrera om den utan dragkrok när man besiktar den? för jag tänker inte köpa en krok eftersom jag aldrig kommer dra nåt släp med bilen. //Per | |
|
Rubriken var kanske lite otydlig, ber om ursäkt för det. //Per |
|
|
Jag tror att bilprovningen är skyldig att kontrollera kulan,men dom missar det ibland det beror på vilken tur du har. Ska du registrera om den utan drag så kostar det nog lite mera än en vanlig kontrollbesiktning och jag tror att du måste beställa tid för någon slags liten registreringsbesiktning. |
|
|
Kopplingen ska kontrolleras vid kontrollbesiktningen, men det är lätt hänt att det missas. Du kan registrera den utan kula, då gör du en begränsad registreringsbesiktning (A2-) till en kostnad av 380:-... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det var lite saftigt för en enkel omregistrering. Jag tänker skruva bort delen i mitten som har 4 skruvar och låta elkontakten sitta kvar. Klagar dom så får jag väl registrera om, eller nån som har en krok tillsalu? //Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.