|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla glada! Jag har ibland problem att starta bilen då den stått(plant) ett par dagar eller om den står i lite motlut över natten...men det är inte alltid detta händer heller...hon verkar ha sina dagar "bettan". Någon som har någon teori om varför hon gör så här mot mig? /Andreas | |
| Om en tds är svår att få igång om den stått lite i motlut så är det oftast pumpen i tanken som inte går..antingen reläet eller pumpen..sen kan det även vara returslangarna mellan spridarna som är stenhårda och spruckit då kommer det in luft och soppan rinner tillbaka när den står...för att kolla tankpumpen så är det enklaste att ta bort inkommande slang vid filtret sen vrida på nyckeln..märks även vid kraftigt gaspådrag att den är slö som om turbon inte funkar | |
|
tackar för tipsen...returslangarna var jag oxå inne på, sitter det någon backventil vid filtret kanske som börjar ge upp??...som släpper tillbaks bränslet till tanken, jag har märkt att det inte går att fylla tanken lika snabbt nu som tidigare...verkar som om nån avluftning kanske kan sitta igen...munstycket slår ifrån om man matar på för mycke bränsle...det verkar inte hinna rinna undan liksom. Att den kan verka lite slö har ja märkt vid kraftigt gaspådrag...men endast då motorn inte är riktigt varm...annars går det fint. /Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.