|
|
|
|---|---|
|
Jag har en avdragen nippel på bromsoket som suttit i evigheter (var av när jag köpte den) så jag kunde inte byta oljan höger bak. Hur gör ni när ni byter olja genom att skruva lös hela oket och lufta på slangen? mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. | |
|
Byter nippel (eller i värsta fall hela oket)för risken är stor att du får luft i oket och det är ute i oket det är viktigast med fräsch vätska utan fukt då temperaturen bilr högst där.. Det är bara dumsnålt att chansa eller fuska med bromsarna... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
skulle inte tvekat i din situation, har varit i den ett antal gånger :) skit i att byta vätskan nu, istället så tar du oket till en bromsfirma som lätt borrar ur nippeln och sätter i en ny, eller så byter du oket! chansa inte! när du ändå har av oket, så kolla så att glidpinnarna är fina! ingen rost eller ngt sådant får finnas, kolla också att packningen runt kolven och runt glidpinnarna är fina samt att oket glider lätt, brister oket på ngn av ovanstående punkter så byt packningarna och ev. kolv och glidpinnar beroende på behov! enkelt när man ändå har det nere, kolla över dom andra oken också om det som strular nu är dåligt! MVH Johan K |
|
|
Ok, jag bytte båda oken fram för de var dåliga samt att en nippel var av så jag var bara inte så sugen att punga ut med mer pengar igen, men om det inte är så klokt att luft på slangen så får jag fixa nytt ok eller borra ur nippeln. Troligtvis går det inte borra ur nippeln då det sitter en avdragen torxbit i mitten:-( Har jag lös dem så byter jag packningar och glidpinnar, e ju inte så dyrt när de ändå är lösa. mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. |
|
Jeppe W |
Prova att med varsam hand svetsa dit lämpligt objekt på nippeln och därefter dra i detta, värmen som svetsningen tillför brukar avhjälpa de flesta hårt sittande skruvar/muttrar/nipplar mm! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.