AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
600

Barvagn i 328 Coupe -95?

Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej är det någon som har provat att åka omkring med ungar och barnvagn i en e36 coupe?
Vilken barnvagn ska man ha? Barnbilstol?

Har ingen lust att byta bil....

J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Känns som om det blir tight med en E36:a, coupé dessutom... Lasttröskeln är ju ganska hög och bagaget inte så stort som på E39:an där barnvagn (liggvagn) går in med rätt liten marginal.

Om du delar vagnen kanske det går. Om inte bagaget sväljer underdel och liggdel sida vid sida måste du ha liggdelen i baksätet. Ingen hit att krångla med en 2-dörrars då. Om du har airbag kan du inte ha bilbarnstolen fram. Att krångla i baksätet är ingen hit på en 2-dörrars.

Det låter som om du måste byta bil. Varför inte använda din 525:a (om du har den kvar). Den lär funka bättre som familjebil.

Själv har jag en E39:a och det funkar bra med barn. Bagaget sväljer barnvagnen, en Akta Graco sitter i baksätet. Nema problema!

///M som i M52TUB25!
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jo, ju mer jag tänker på det så blir det väl så att 525:an blir barnbil och 328:an extrabil. Egentligen inget problem då 328:an är frugans, då får hon och jag byta bil när hon tar mammaledigt! Rätt smart plan egentligen. (Alltid roligare att åka ensam i 328:an ;-) )

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.