|
|
|
|---|---|
|
För en vecka sen bytte jag olja i min 525i -92 / A4S310R. Den uppförde sig lite konstigt.Hackade på 1an. Ville inte växla riktigt. Jag stoppade ganska så exakt 3.3 l olja. Sen fick jag tipset att fylla på tills det rann från sidohållet. Och då tryckte jag in ytterligare 2 liter!!! Ska man verkligen fylla på 5.3 liter??? Den har fortfarande problem med växlingen.Nu ska jag byte även filtret. Men den här gången vill jag göra det på med rätt mängd. Min fråga är. Är det rätt mängd att fylla på tills det rinner ut? I mitt fall ca 5.3 liter? Max | |
|
Det går många liter i en automatlåda om man räknar mängden som finns i convertern, den tömmer man inte genom att öppna pluggen eller ta ner tråget, det bästa är att kolla mängden på det som kommer ur när man öppnar och fylla i samma mängd, sedan kan man köra lite och byta på samma sätt ett par gånger så har man ju bytt skapligt mycke olja. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
jag antar att du vet att du ska låta motorn gå på tomgång och köra igenom alla växellägena osv alldeles innan nivåkontrollen,och oljan ska helst hålla 30 grader när man kollar. Det finns en hel del trådar om oljekontroll och byte på automater om man söker inlägg. |
|
|
Observera att fyllningsförfarandet skiljer på om bilen har sticka eller plugg på sida. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.