AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
697

Oj,oj nu har jag bara brutal läget kvar på torkarna

Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hejzzzz

Nu är E34án ledsen igen. Som ni vet så råder det allmänt dåligt väder just nu med massor av regn.

Skulle precis köra upp på uppfarten när det "andra läget" på vindrutetorkarna la av, istället började den köra på intervall?????....

Jag har nu 2 st intervall lägen, Om vi utgår ifrån att jag har spaken i neutral läge.

1. Jag flyttar den uppåt till första läget= intervall

2. Jag flyttar den ett läge till = intervall igen???vart tog den vanliga hastigheten vägen???

3. Läge 3 = brutal hastighet precis som det ska vara.

Min fråga: vad är det som har hänt??? är motorn paj? är det den som bestämmer hastigheten/intervallen? Eller är det något annat som styr detta.

Snälla vänner...jag är desperat.

Mvh / Wallace
Visa användare
117
classe_bmw
BMW 320d -2012
BMW 523iA - 1997
jag hade samma problem med min gamla bmw jag tog och slog på motorn och sedan var den normal i ca 1000 mil,hur den är nu får man fråga den nya ägaren???

KÄRLEK KOSTAR!
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Kommer inte ihåg hur det var på E34:an, men på E39:an är det iaf så att om du kommer ner i riktigt låg hastighet styr den om till intervall tills du får upp farten igen (förutsatt icke regnsensor vilket jag förmodar inte var en option till E34).
Ha ha det kanske är Wallace som är nya ägaren??
la
8
lassebe
525 TDSA Touring -92
2:a läget blir intervall om bilen står still. Prova att köra och se om det funkar, om inte måste det vara något som känner att bilen kör, hittar inget i elschemat.
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Hehe, classe_bmw: slog du PÅ motorn, eller SLOG du på motorn :-)
*garv*

Det var kul.... sorry.

T
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Ha-ha, kan inte låta bli...

Jag var ner och tittade lite på bilen efter era svar.

Och döm om min förvåning då jag hittade en slägga vid torpedväggen.....undrar hur den har hamnat där?

Den var av ganska god kvalité så jag drog på ett par sköna smällar....uppskattades inte av E34án som besvarade mitt våld med att smälla igen huven i skallen på mig............en bula rikare sitter jag nu här och känner mig ganska nöjd med att ha 2 intervall lägen......

Imorrn ska jag ut och byta oljefilter med släggan, väntar med spänning på vad E34án har i bagaget till mig då....en sak är säker då ska jag ha hjälm på mig...

Tack för alla svar / Wallace

jp
27
jps
525 TDSa touring -92
har haft samma problem att torkaren har 2 interval lägen, Men då strejkade även min hastighetsmätare sam tidigt
så det siter nog en givare någon stanns. har automat låda. har ej hunit leta efter givaren ännu
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Jag tror ni börja närma er pudelns kärna. Titta på de två elscheman som finns på Länk för torkarsystemet så tas en hastighetssignal från "instrument cluster". Antingen fås ingen signal eller så är det fel på mottagande enhet, dvs general module eller torkarrelät.
Om hasighets mätaren lägger av samtidigt med torkaren så är det en lödning som har släppt på krets kortet i motor rummet!

PH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.