|
|
|
|---|---|
|
. Jag överväger byte till M3 ratt. Tydligen finns det två olika airbag-system för E46an, ett ettstegs och ett tvåstegs. M3an har tvåstegs. Resultatet påstås vara att många icke-M3or inte vågar byta till M3-airbagen eftersom deras bil inte är kalibrerad för tvåstegssystemet. Någon som vet om detta stämmer? Jag får inte ihop logiken riktigt. Det är väl samma airbag i den vanliga sportratten (3ekrad) som i M3-ratten? Gäller problemet bara de bilar med 4-ekrad ratt? Hur löser man i så fall problemet i bilar med 4-ekrad ratt? Någon klok? Inte ett ämne som man vill vara osäker på. | |
|
Varför byta till en M3 ratt, när det enda som skiljer den mot en M-sportratt är att M3 ratten har röd/blå stygn istället för svarta. Eller skiljer det mera...? |
|
|
En del kallar den treekrade ratt som jag hade för sportratt: Länk (bild5) Mig veterligen är det en multiratt endast, sportratt är den lite tjockare varianten som bl.a. sitter på modeller med stora M-paketet. Att byta från treekrade multiratten till m-sportratten bör väl inte vara ett allt för stor ingrepp? Mvh, /Wille |
|
|
Hmm, jag byter från fyrekrad till M3-ratten. M3 ratten är tjockare i greppen än den vanliga treekrade sportratten. De bilar som levereras med Sportpaket har samma ratt som i M3an, dock inte med de blå/röda stygnen. Men min fråga gällde airbagen. igen som vet? |
|
|
JFR: Du har samma 2-stegs airbag i din bil som i andra E46:or med M-paket (M-ratt). Så det är bara ratten du byter. Din airbag kommer passa med nya M-ratten. Så det är bara tuta och köra! |
|
|
Age: du måste varit riktigt trött när du skrev det där. Min airbag från en fyrekrad ratt passar definitivt inte till min nya M3-ratt om jag inte använder såg eller elkap. Emellertid, för att stänga tråden kan jag meddela att det tydligen förhåller sig så att alla bilar före 06/2000 har enstegs airbag-system, och alla därefter tvåstegs. |
|
|
Fyrekrad ratt på en 330i-03, det var ju snålt av bmw! trodde du har den vanliga treekrade ratten. |
|
| Vad kostar en M-sportratt med airbag och montering? Eller fixar jag montering själv? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.