|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar skarpt på att uppgradera från 18 till 20tum på min 740 (E38). Nu har jag 8,5x18 fram och 11x18 bak. 1. Vad ska man ha för bredd på 20tums fälgar? 2. Bör man ha olika bredd fram och bak även på 20tum? | |
| Ja, bör och bör... Det är ju klart snyggast att ha bredare bak oavsett storlek på hjul. Lagomt är ju typ 8,5-9" bredd fram och 10" bak. Däck blir då ca 255/40 i fram och 285/30 bak. /Janne | |
| Tackar! | |
Nöjd E30 ägare |
Alpina kör med 9" fram och 10" bak, däck 245-40/20" + 275-35/20". Denna dimension tänkte jag montera på min fälgar. Mina entusiastbilar: Länk |
|
Tackar, Jo det kan nog bli bra! Jag jagar 20" fälgar i krom men tycker det är svårt att hitta snygga. |
|
| Vad har du för fälgar idag eftersom du har 11 tum bak?? bilder? bör se rätt bra ut. | |
|
Jag har ingen bra bild på bilen ännu. På den enda bilden som jag har ser man inte fälgarna, men jag lovar att det är brett bak. =) Felet med dom är att det är 18tum och inte så jättesnygg modell + att en har en liten skada (den ska renoveras). Länk Jag har nu fått kontakt med en vettig leverantör i usa av kromfälgar. - Funkar fälgar fram som mäter 9.5x20 ? |
|
| Glöm det.. Det var 8.5x20 fram =) | |
|
Så där, då har jag beställt nya kromade 20 tummare. Det blev 9.5bak och 8.5 fram. |
|
|
Här är en bild. Länk 3.2 tums fälgkant bak avgjorde saken. hehe _____________ SPORTBILEN.SE Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.