|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det finns någon här som testat att köpa fördelarlock och rotor på biltema till en e-34 535 ?? Om någon gjort det så är jag nyfiken på hållbarhet och kvaliteten på dessa delar.... Billy B-10 Länk | |
Paap Reeder |
... vad som är oerhört viktigt är att avståndet mellen rotorn och till varje stift i locket är konstant. Varierar det avståndet kommer även tändspänningen att variera från stift till stift ..... till sist ger boxen eller spolen upp. Så har jag fått det förklarat för mig från Bosch. Det som är dyrt i dessa lock är just den precisionen i tillverkningen. Köpte ett "piratlock" ... dock ej Biltemas .... utan fabrikationsmärken eller övriga identifikationer. När jag fick höra om stiftavstånden och M70:ians känslighet för ohmtalen slängde jag det locket på soptippen och köpte ett original. Inte så stor prisskillnad trots allt. Kan bli dyra hundringar man sparar! MVH /// Paap R |
|
Åker med biltemas grejer i min och det funkar klockrent... Mätte dessutom allt med micrometer innan köp och de är helt identiska med orginaldelarna. Mvh, Magnus. |
|
|
men det är inte bosch grejor !?!? jag vet att man kan köpa en förgasarfotspackning till tex golf , billigt på biltema och på den kartongen så står det "bilstein" , och de gör ju inga dåliga grejor .... Billy B-10 Länk |
|
fjamsetramsa |
Vad kostade rotor o fördelarlock på BMW då?? Nån som vet vad tändningskabalr kostar orginal???det är ju slitgrejor det med...är väl bäst o byta rubbet... |
|
Fördelarlocket till M30B34/35 kostar runt 800-900kr hos BMW. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
fjamsetramsa |
Är det lönt att slipa o göra rent?? Återkommer inte problemen?? |
|
Det är inte lönt att slipa. Då ökar du ju gapet mellan elektroderna och du tappar fart i gnistan. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Fördelarlocket kostar 500:- på Biltema, jag skulle helt klart ha provat. Mvh |
|
|
Jag hittar inga fördelarlock alls till bmw på biltemas hemsida??? MVH Peter Z |
|
|
Tyvärr finns den bara med i PDF-bilkatalogen (10Mb) man kan ladda hem Länk , ring dem annars. Mvh |
|
|
men är de som biltema har bosch ?? Billy B-10 Länk |
|
|
Eller ??? Billy B-10 Länk |
|
|
Ja mer eller mindre ja , det bör ju vara det ja men hur stor skillnad är det egentligen, inte så stor tror jag.... Du kan med gott samvete köpa fördelarn på biltema (trro jag ). Jag hade gjort det, samma med tändkablar............ Mvh Niklas |
|
|
Om man jämför biltemas lock till m30 motronic maskinen så är det kmappast identiskt till bosch orginal lock, sämmre passform, sämmre gjutning...och jag betvivlar att avståndet är identiskt. Du ser skilnaden när du har det i handen. Rotorn är klumpigare i gjutningen. Visst bilen startar och går men med tanke på motronicens känslighet så vete tusan om man ska använda delarna? Tändkabelsatsen...längen stämmer inte samt den har en viss tendens att släppa från fördelar locket. Bytte tändkablar på en m30 som hade haft biltemakablar monterade i knappt 1år, då hade kontakterna släpt från kablarna samt väldigt mkt oxid i kontakt donen. Visst orginal (eller bättre) delarna är dyrare men å andra sidan håller dom länge så slutnotan är att det är billigare att köra orginal bosch! |
|
|
Pelle: Förpassa dig genast till Länk Du har många frågor att svara på där ;) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Lock på Mekonomen kostar 854kr Rotor kostar 219kr Dom lämnar 3 års garanti oxå... så det vore konstigt om det inte passade! //Niclas |
|
|
Hur länge är original tändkablar avsedda att hålla då ??? Det är definitivt bättre med original ,det säger jag inte emot men en tändkabelsats i normala fall kostar ju under 1000 kr, undra vad det är som gör dessa till 535 så speciella , inget märkvärdigt med dem ju ???? Mvh Niklas |
|
|
Jag undrar som Billy, säljer Biltema Bosch's produkter? Kollar man på hemsidan står det ju Bosch i listan över fördelarlock... Länk |
|
|
Jag har fått veta om det är silicon tändkablar så skall man aldrig behöva byta dessa, om dom nu inte har gått sönder eller så, Så sa dom till mig när jag hadde en tillfällig sinnesförvirring å köpte mig en mercedes Livet börjar efter 200 =) |
|
| Nisse: Bosch står det för att det är det original på dem bilarna , det är inte bosch som biltema säljer! , kollar du på t.ex Nissan står där Hitachi och Mitsubishi. Biltemas tändkablar är av mkt dålig kvalitet enl mina erfarenheter , första gången du skall byta tändstift så går åtminnstonde en kabel sönder , men de funkar om man byter dom varje gång man byter stift. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.