|
|
|
|---|---|
| när motorn är kall och jag startar bilen går tempmätaren upp på rött och efter en stund drar den sig mot mitten. Detta problem uppstod efter att jag renoverat toppen, när jag skulle sätta tillbaka kylet upptäckte jag att en av tre sladdar som går in i kylet var av, vad styr dessa tre elektroniksladdar? (kan det ha något med saken att göra?) kylvatten- nivålampan lyser även på check-kontrolpanelen trots att det finns vatten i expantionstjälet, kan allt detta höra ihop med den trasiga el sladden i kylet? | |
|
chek kontroll lampan för kylvattnet brukar vara så att den sensorn sitter nederst på kylarn å den är nog paj.. va de gäller kabeln som är av får du nog hjälpa att hitta hem till rätt adress i motorrummet... eftersom du får utslag på tempmätarn så är det nog inte kabeln för tempmätarn som är av, dock så tror jag, jag vet ej säkert, att det kan vara 2 sensorer till tempmätarn för att få ut en medel temperatur på vattnet å när man slår på bilen så visar den fel värde för att sen lugna ner sig å gå över på den andra sensorn... även om detta är fel så skulle jag se till att den kabeln som är av hittar hem där den ska sitta.. tror du får rätt värden på instrumenpanelen då... BMW Williams F1 Team. |
|
|
Du kanske har förväxlat kontakterna på givarna? Det finns ju mer än en tempgivare på motorn och de sitter ju nära varandra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.