AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.896

Prisbild 3.0 csi

Hur ligger priserna för gamla coupén 3.0 csi?
För exempelvis ett rostfritt fungerande ex i bra bruksskick.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Här är en liknande tråd: Länk

Mats
Tack för det.
Det gällde ju en 3.0CSa i en skum färg.
Men om man då förutsätter en 3.0 csi med en vacker färg fast i samma skick. Hur skulle värdet se ut då?
Här är en 3,0CS till salu. Mötte den bara samma dag han la ut annonsen. Såg fin ut iaf.

Länk

/Johan

Min bil: Länk

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Jag skulle vilja säga så här....Om nu en 3,0Csi skulle vara i likadant skick som den vi´diskuterade där, men med en fin lack+helst också manuell låda,så blir nog mitt svar "minst 100'".

Om jag ägde en dylik och skulle vara på G att sälja skulle iaf mitt "utgångspris" inte understiga 100 000.

Troligen betydligt högre efter en stunds övervägande,torde nästan vara ett "unikum" och priset skulle säkert dra iväg efter hand med försäljning genom "rätta kanaler" :)

Mvh Janne.
Hej Janne!
Du verkar kunna detta.

Så kan man i stort säga att fina rostfria 3.0 csi (manuella) kostar från 100 och uppåt?
Det fåtal som kan finnas till salu.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja Algot...Det där med att "kunna rätta värdet" på en såpass sällsynt bil är egentligen för mycket att säga.

Beror på så många faktorer,men just kanonfina 3,0Csi är otroligt sällsynta.
En av BMW's absoluta klassiker och som kommer att stiga även här i Sverige enligt mig.

Men jag står för min värdering på en iofs "tänkt bil" men som sagt...sällsynta,milt sagt.

Mvh Janne.

Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Hej!

Som alla E9 eller x E9 ägare vet är "bruksskick" och "rostfritt" 2 begrepp som väldigt sällan samsas på en dylik bil. För att kunna vara säker på detta krävs det en mycket nogrann undersökning inifrån och ut. En bil som vid en ytlig besiktning ser bra ut kan kräva karossrenovering för en förmögenhet. Det finns även många dåligt reparerade/fuskrenoverade bilar just map. detta. För att få ut ett 6 siffrigt belopp ligger ribban mycket högt enligt mitt förmenande. Detta är definitivt inte lättsålda bilar idag. Håller dock med om att den är en klassiker med potential väl värd att vårda!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ska kanske förklara mig mera....Min värdering var avsedd för en Csi som i skick motsvarar den Beigelackade vid "snackade om" i den tidigare tråden(dvs denna 3,0Csa-75 i "mint condition",vad det verkade som iaf).

Inte tal om "bruksskick" i min värdering på 100' och uppåt hur som helst...

Mvh Janne.
Scheckheft
Hej
Håller med Janne angående värderingen. En fin csi i originalskick eller ett fint renoverat exemplar ska kosta över 100 tkr. Jag letade i ett år innan jag hittade min. Tittade på en hel del exemplar med "lite" rost eller "renoverade" exemplar. Måste säga att man blir ledsen av att se så många fusklagade eller rostiga exemplar som erbjuds. Som Salesman är inne på kan detta bli en dyr affär i slutändan.
Algot: letar du efter en csi?

Mvh
Scheckheft

52
240
525ix
525ix -92
3.0 Csi -75
Kollat mobile.de?

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.