AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.306

M5, e34, hårdare koppling... Var köpa?

La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Är på jakt efter en hårdare koppling till min M5 3,8:a...
Var hittar man dessa? Har testat letat runt lite men har inte lyckats finna nåt... :(
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tjena Andreas!

Vet inte var du ska hitta koppling. Tänkte bara höra om du har trimmad M5:an eftersom det står Köhler? Trimkammar? Chip?

//Schnitzer

Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Laguna: Har du nyligen köpt din M5:a i Jönköping?
Autoexperten kan ta hem Sachs Performance- koppling till din bil.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
La
193
Laguna
Schnitzer >
Det sitter köhler-chip i den numera. Har även portat o pillat lite med vevhus-ventilationen... Just nu är det bara progressiv bränsletrycks regulator som ska monteras och nytt avgassystem.
Förövrigt så är det Andreas från Mellerud... ;) Den lagunagröna M5:an... Köpte chippet från James i Åmål. Han skulle juh montera ett piggyback så.

Bjarre > Nope, jag har haft min M5:a i drygt 2 år nu... Gick i Borås innan jag köpte den.

Kalle Hansen > Tackar! ;) Vet du ungefärligt pris?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Laguna: Jo, det visste jag :) Ja, James från Åmål känner jag väldigt bra. Hans bil är också modifierad med trimkammar, avgas, m.m. Går jävligt bra och är väldigt rolig att köra. Med kammarna kommer den fruktansvärt bra på de lägre varven, imponerande faktiskt.

//Schnitzer

La
193
Laguna
Schnitzer > Jag har oxå haft planer på att montera schrick kammar men det blir riktiga custom kammar i min eftersom jag ska turbo-konvertera bilen inom kort... :) Håller på och letar en extra motor så man kan börja snart bara... :/ Fick tyvärr inte tillfälle att få en provtur i James M5:a men den lät nåt grymt skönt med Superspint sytemet! :)
Laguna: Grabbarna på stylingkompaniet borde väll kunna ta hem nån koppling till din bil. Nära å bra när du bor i mellerud.
/Lidberg

Gammal skit blir ingen glad av!
Visa användare
78
into
M5 -95
finns inga sachs tryckplattor att få tag på längre... är också ute efter en till min 3,8:a... nån kanske vet ifall man kan ta en annan tryckplatta från en annan bil med samma moment å storlek. kanske bara att borra om lite styrhål och bulthål... lamell finns iallafall att få tag på.
La
193
Laguna
lidberg > Jo, jag har allt funderat på det... Har inte fått tummen ur än bara... :)

into > Nånstans måste det väl finnas o få tag på en tryckplatta?? Verkar lite knepigt annars tycker jag...
Visa användare
78
into
M5 -95
Laguna>> Vore trevligt om man fick tag på nån. Hojta till om du springer på nån!! =) Visst finns det eftermarknads kopplingar typ tilton å såna men är ute efter en mer standard betonad tryckplatta som är förstärkt... Tror att förstärkt tryckplatta och lamell gör sig bäst på en standard bil. Det är ju inte en hel race bil man håller på med.. =) inte jag iallafall....
La
193
Laguna
into > Japp! Lovar o hojta till om jag hittar nåt! ;) Jag vet inte om jag kanske köper en Tilton eller likvärdig direkt istället eftersom jag ska överladda min... Ville egentligen haft en mer "normal" koppling så länge eftersom den bara är chippad just nu...
Länk
Länk
Här är två länkar till återförsäljare av specs kopplingar.
Jag skulle rekomendera steg tre.
/Lidberg
La
193
Laguna
lidberg > Tackar! ;) Blir nog steg 3 plus nytt svänghjul från BeastPower... Dom hade ju bättre priser än StylingKompaniet så... Kan hända att man får nån krona i rabbat från SK iofs eftersom jag känner han lite. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.