AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
986

Annonspris E36 328i -97, S-såld

16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Hej på er

En polare har en BMW 328 -97 som han tänkte försöka sälja och för hans räkning skulle jag vilja höra lite óm vad ni tror att han kan få ut.

328i -97
Svensksåld
13000 mil
3 ägare
Skinnklädsel (standardstol)
Ac
Farthållare
(Några bilder har han tyvärr inte då bilen inte är på annons än)

Bilen är i ett mycket gott skick. Vad tror ni om värdet?

Alla gissningar mottages tacksamt ;-)

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Jag skulle tippa på ett värde av ungefär 65000:-, kanske några tusenlappar mer. Om det är en cupe eller sedan tror jag inte direkt spelar roll utan vad just köparen är ute efter.
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Låter oerhört lågt. Visa gärna mig en motsvarande på blocket, autopower eller bytbil. Den är inköpt för betydligt mer än så för bara ett och ett halvt år sedan.

//Lövet

bias menar nog slut priset. 70-75.000:- i annonsen. Det finns ganska många till salu...
Lövet,

testa och annonsera på den nivå du anser lämplig och se vilken respons du får. Tror dock på ett pris på 65000:-+ några tusenlappar i slutpris. E46:an har kommit ner i pris och många kanske hellre satsar på en sådan istället för e36:an. Vet att det finns bilar för runt 100" men att få ut dessa pengar är nog bara en dröm enligt mig. Men vad tusan, bilen kanske är kanon och kanske rätt köpare kommer och kollar. Lycka Till!
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Jag tror på ett första annonspris på 79 000 kr, om det inte blir respons ett nytt annonspris på 74 000 kr och ett slutpris efter prut på 70 000 kr. Tyvärr så är intresset för E36 inte så stort nu när E46 börjar komma ner i hyggliga priser.

/Rickard
Gissar på ett slutpris efter prutning på mellan 65-75kkr, annonspris mellan 70-80kkr. Det som talar för bilen är det relativt låga miltalet (för en 328), utrustningen samt att den är svensksåld.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
Ni
15
Nikelas
328i -95
Alldeles för lågt på alla händer. Minst, absolut minst 80000 :-.
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Om ni har rätt (det har ni väl =D ) så är det nästan löjligt mycket bil för pengarna. Blir nästan sugen på att köpa den själv av honom, den är i kalasskick helt original. Till och med de orangea blinkererna är kvar runt om.

//Lövet

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror dom Kristoffer_L, 65-75 kkr i slutpris, beroende på hur uthållig du är och om rätt köpare dyker upp.
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Han som ska sälja har gott om tålamod och dessutom så tror han att han ska få någonstans kring 85 tkr så det kan nog ta ett tag. Men om det kommer någon som uppskattar en E36 med perfekt historik och i originalskick så är det nog inte helt omöjligt. Det gäller ju dock att få en sådan spekulant och inte bara kjol och spoilerfolket.

//Lövet

Lövet, denna annons finnes här på PB.

Jag är intresserad av att köpa en 323:a eller en 328:a årsmodeller från 96-98.
E-46 är också intressant till bra priser med samma krav som för E-36 nedanför.
Det ska vara:

*Manuell låda
*Dragkrok
*Sedan eller touring
*Helst inte några sportstolar (gärna skinn)
*Mätarställningen bör inte överstiga 17000mil.
*Varit i Sverige i minst 2 år
*Ingen overklig styling såsom skyhöga vingar eller dylikt (ska vara till en 58-åring)

Är de nån som känner att de har nåt som passar in någorlunda så skicka gärna ett mail eller ring mig på 070-3588310.
andreas_lofgren: Med risk för att göra din polare besviken så köpte jag min för ganska exakt 80kkr vid snabb affär. Detta var dock våren 2003, dvs snart 2 år sedan.
Min hade vid köpet gått drygt 12000mil med två tidigare äldre ägare, svensksåld, strikt original skick, fullservad på BMW och har klima, k-paket mm. Synnerligen fint skick med endast några få, ifyllda stenskott. Dock hade den riktigt fina 17-tums BBS original fälgar som torde väga upp avsaknaden av schinnet något.
Bara som en jämförelse...ett slutpris på ca 85kkr innebär ett annonspris på runt 100kkr och då tror jag (tyvärr!) att spekulanterna ratar bilen för en E46 istället.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.