AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.062

Lägga in bilder i tråden

Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
Hallå hallå!

Man måste alltså ha en sida att länka till...för det går väl inte att bifoga då man gör ett inlägg???

/Andreas
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
om du har en bild på hd:n som du vill att vi ska se, så måste du lägga upp den på webbserver och sedan länka till bilden, genom att skriva sökvägen till bilden. tex. h t t p : / /www.doman.se/subdir/bild.jpg

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Visa användare
342
AndreasN.
320i Touring -89
Ok, tackar för det...då ska vi se hur det går...hehe, nån gång ska va den första...

/Andreas
Visa användare
342
AndreasN.
320i Touring -89
...vore ju kanon om man kunde bifoga bilderna direkt från hd:n istället för att behöva länka till en sida...
li
1.959
liste
535i -89
Andreas N - många har ingen koll på vikt och storlek när det gäller bilder, så det skulle definitivt bli väldigt rörigt och tungsurfat för de som har lite lägre anslutningshastigheter till nätet.

Dessutom skulle troligen en enda tråd kunna "väga" lika mycket som hela sajten ganska snabbt även om man skulle lägga in ett resizefilter på uploaden. Det är ju inte ovanligt att flera olika postare vill lägga in ett tiotal bilder - tänk dig en tråd på 20-30 sidor...

Men visst vore det ENKLARE. :)
Visa användare
342
AndreasN.
320i Touring -89
Tänkte inte på det ;) men det ligger helt klart nåt i det, vore lite jobbigt att plöja igenom 20-30 sidor :) Håller just nu på att försöka få upp mina bilder men vet inte vart jag kan lägga upp dom...har du några tips på vart jag kan lägga dom kanske??

/Andreas
lo
195
loefvenhamn
535dA M-Sport Touring -17
535dA M-Sport Touring -11
Här brukar jag lägga upp bilder för allmän beskådan.

Länk

Lycka till.

:-]

/guess
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Om autopower skulle ha en webbserver där bilder laddas upp, så skulle det innebära en stor ökning av driftkostnaderna. då alla skulle lägga upp bilder hejt och villt utan att tänka på hur stora bilderna blir och med tanke och antal användare och antal inlägg per dag så kan man se att varje använder inte behöver lägga upp speciellt många eller speciellt stora bilder innan det börjar röra sig om rätt stora mängder.

bilder är tunga att ladda tar både HD plats och bandbredd, vilket är dyrt! Att ha en dedikerad lina (vilket är ett måste för en site av den här kalibern) är betydligt dyrare än vad de flesta tror.

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
detta är en bra sida, där du snabbt och utan registrering och dylikt kan ladda upp en bild.
Länk
Visa användare
342
AndreasN.
320i Touring -89
-- loefvenhamn

Tackar för tipset...har nu lagt upp några bilder på då ja monterar kromringar på instrumenten i min bil...länkar finns i tråden Kromringar E34 som är skapad av ferlin...

/Andreas
lo
195
loefvenhamn
535dA M-Sport Touring -17
535dA M-Sport Touring -11
My pleasure.

:-]

/guess
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.