AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.104

Filmen Taxi i ny version

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Filmen Taxi från 1998 av Luc Besson har gjorts i en ny amerikansk version med Queen Latifah (Barbershop m.m.), Jimmy Fallon (Saturday Night Life m.m.) och Gisele Bundchen (mums :P ) i huvudrollerna. Handlingen verkar vara exakt som i det franska originalet fast något sämre. Hur som helst, Mercorna som skurkarna körde tidigare är nu utbytta mot några BMW! :D En "pimpad" 760 E65 är en av dem liksom två M3 E46.

Officiell site: Länk

/Masten

www.z3roadster.net/home_sweden
Den verkar ju grym! Kanske bättre än orginalet, gillar inte franska saker efter en Peugeot och en Cittra! Men kunde de inte hittat en bättre chaffis? Bilarna och övriga kvinnor i filmen verkar däremot helt OK ;)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
orginalen brukar vara bäst... :-)

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Väldigt tveksam till att en amerikansk version skulle vara bättre...

///BMW - Was sonst!
Orginalet är ju ingen höjdare direkt och 2an och 3an...vilka kalkoner!
Klassisk amerikansk manöver att göra remakes på utlänska filmer då det måste vara på engelska och "politiskt korrekt" för den amerikanska publiken..

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
den verkar ju vara typiskt amerikansk humor film med lite action...
men behöver man slå ihjäl en timma någon gång så kan man ju se den...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Så där ja, nu har jag sett hela filmen. Inga skådespelarprestationer att tala om, men den hade helt okej underhållningsvärde! :) Betyg 3 av 5.

/Masten

www.z3roadster.net/home_sweden
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Jag har sett båda filmerna och kan intyga att den nya är 100000 ggr sämre än originalet.

Precis lika dålig är den nya som den gamla är bra.

Storyn är skräp, den icke existerande realismen som togs med med ett leende i originalet blir bara pinsam i den amerikanska kopian.

Desperat har amerikanerna kastat in några mycket lättklädda brudar vilket gör det hela ännu sämre. Visst kommer många killar/män se den för brudarna.... men är det det man är ute efter så ska man inte behöva genomlida så dålig film för att få se lite brudar..

Ti
124
Tim Strindeborg
Bmw M Coupe -00
Bmw 120d M-pkt -08
Var fick ni tag på hela filmen?
Jävlar, en av mina favoriter!!! Brukade vara krabbis filmen på söndagar!:)

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Ka
195
Karl Wågman
528i -84
528i -86
525i -95
Jag köpte min film på ful-DVD i Thailand. Jag tyckte den var riktigt dålig och jag tillhör ändå den lilla skalan som tyckte att franska Taxi var bra (därav köpet).

Den amerikanska versionen innehåller ju inte ens några åkscener värda namnet. Lägger man dessutom till alla kassa skådespelarinstaser och en riktigt kass dialog så får man en bra bild av hur filmen är. Jag var tvungen att se filmen i två omgångar med några dagars mellanrum för att orka se sk*ten.

Till och med franska Taxi 3 (nej det finns ingen amerikansk trea)som jag köpte samtidigt är bättre och i trean är konceptet ganska urvattnat.
ErikNilsson
Såg denna på planet till Asien. Vilken jädrans skräpfilm. Ok 760 E65 var ganska trevlig att titta på och den syntes ofta i filmen. Men i övrigt så är det en amerikansk "action" film som passerar förbi obemärkt.
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
Ibland har Hollywood svårt att komma med nya coola ideer till nya filmer o då måste de göra en remake av ett utländskt kassascoop...Iof så kan vissa remakes bli bra men hur ofta sker det?
Måste bara påpeka att det alltid är kul att se BMW i filmer!
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Nikita är ett exempel, franska versionen var bäst.
Taxi HollyWood - har kollat på trailern och det jag sett är riktigt uselt jämfört med originalet.
På tok för mycket överspelade skådespelare och vad är det för sk-t som de har som bil???

Har köpt alla Taxi-filmerna för de är riktigt underhållande, dock får jag kolla på dem ensam då min flickvän tydligen har något emot franska språket. ;-)

/Hammar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.