|
|
|
|---|---|
|
Med anledning av "min tragedi" som jag skrev i ett annat inlägg, letar jag efter en bakaxel/diff/klump till min 320i Coupe -93. Säljaren verkar inte vilja köpa nya originaldelar så jag antar att det är bättre att själv veta vilken diff man sätter i - så att han inte plockar i vad som helst... Bildelsbasen har ganska gott om diffar från krockade 325'or. Är det någon skillnad mot min 320? Följdfråga; Är det någon som har den rätta klumpen till salu? Mvh Kjellen | |
|
Kjelle, Det är annan utväxling på 320/325. Följden skulle bli en märkbart slöare 320 om du satte dit fel... Mvh Anders S. |
|
|
glöm inte att det är en rund fästbringa på nyare mod. medans du har en fyrkantig.....! |
|
|
Stga>> När kom den runda fästbringan som du skrev om? Jag har hittat en bakväxel från en 4D 320i -97 som verkar vara fin. (enligt han som säljer) Mvh Kjellen |
|
|
Powerkjell: Rund medbringare kom omkring -94. Kan även finnas på vissa 93:or så kontrollera din bil innan du slår till. Det är alltså anslutningen av kardan till bakaxelväxeln, mycket enkelt att kontrollera. En 325:a har f.ö utväxlingen 3:15 jämfört med 320:ns 3:45, ganska markant skillnad. Mvh //Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.