|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Är ny här på Forumet och har precis köpt en 325Coupé -92 som jag är jävligt nöjd med så långt.. Har dock problem med att fönstret inte går riktigt ända upp på förarsidan så det blir vindbrus i högre hastigheter. Min fråga är: Går detta att justera? Kan man ta av dörrpanelen och justera upp fönstret i nån hållare, eller hur ser det ut? | |
|
har just meckat med vänster ruta idag på min bil.. men du hade Cupé? den skall justera upp å ner på någon cm när man öppnar å stänger dörren om jag minns rätt så var det iaf på min 320Ci som jag hade tidigare... iaf du kan öppna upp dörren, inte så svårt men man får ta det försiktigt så du inte råkar ha sönder innre delen av dörren som är i pressad papp... jag kan tänka mig att de två fästena som finns i nederkant på rutan inte glider som dem ska i glidbanan fetta in där å hissa upp å ner så att det blir infettat å bra... ta även silicon spray på gummilisterna som försvinner ner i dörren rutan spårar nämligen i den främre å bakre listen.. smörj där med silicon spray så får du snart upp rutan i topläge... om du behöver hjälp så ta lite bilder när du plockar i sär så är det lite lättare att hjälpa till.. BMW Williams F1 Team. |
|
|
Har själv en likadan bil som du har! Själva rutan sitter fast i e´n sax "ställning" och i nedre delen av denna sax har du 2st glidstycken gjorde av plast! Det är ett vanligt fel i ändre coupen att dessa går sönder, spricker mm... Dock tror jag inte att dina har spruckit, för då skulle rutan dra snett förmodligen! Men kan ju hända att dom spruckit, annars kan dom ha hoppat ur sin "håla" ur plast glidstycket! Man kan säga att i ändan av saxarna sitter det en kula som klämms in i glidstycket, och skall röra sig fritt i glidstycket! Men som sagt, Prova med att smörja upp dessa! Kolla oxo att ev sladdar inte är feldragna att dom tar emot när rutan körs upp! Annars om plast glidstyckena är sönder går dom på ca 25kr st hos bmw! Shake That Ass |
|
|
Wdac: Du har rätt angående att den ska dra ner rutan när du öppnar dörren, drar väl ner den ca 1cm! Samma sak fast tvärtom när du stänger! Det kan iofs vara justeringen på det som inte diffar som det ska! Ganska enkelt att laga om jag minns rätt, se bara till att lossa på batteri polen så att bilen blir strömlös, justera in rutan nån millimeter högre, koppla in strömmen och förhoppningsvis har du justerat in den i rätt läge =) Shake That Ass |
|
|
Hallå igen. Nu har jag kollat upp grejerna lite. Jo, glidklackarna är OK men däremot byglarna var uttänjda så det fixade jag till. Men det ble inte bättre för det. Rutan ligger till bra i bakkant men framme vid spegeln "saknas" det typ 2-3mm. Såd även att det fanns någon sorts stoppskruvar ytterst på rutan nere vid. Provade att skruva ner dessa för att kanske få upp rutan lite men ack... ingen bättring nu heller. Sen såg jag att man justera kontrastaget till hissmekanismen så jag provade det också men då började rutan hacka o sen gick klämskyddet in. ( Själve F*N också ). Är övre läget i hissmotorn fixerat eller det går att "lära" den nya (högre) lägen ? |
|
parolof |
Hittade detta på Bimmerforums, har inte provat själv så jag vet inte om det funkar. "It sounds like you just need to re-initialize the window: With the door closed, open the window fully. Then close the window, and keep holding the window button in the up position for ~5 seconds. The window should now "index" when you open the door, and the one-touch up should work as well." |
| Okej, ska prova detta vid tillfälle, hoppas det funkar. :-) | |
|
tack för tipsen hade oxå problem vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
|
Oj, verkar vara mkt problem med Coupe Fönstrena! =( Själv har jag en taklucka som drar liite snett... Men än läcker den inte iallafall... så låter väl det vara tills vidare! Shake That Ass |
|
|
Hallå igen. Provade att initialisera om fönstret. Nu fungerar iallafall auotomatöppning o stängnig :-) ,tackar för det tipset. Men det saknas fortfarande de där 2 millimetrarna. Aja, får väl försöka böja till fönsterhissen på nått sätt.... |
|
|
Hej Har nyligen fått ett problem med framrutan i min bmw 328i cupé -96 Är minusgrader nu på natten, och så tinade jag upp bilen igår. Men imorse när jag gick ut för att köra iväg fungera inte den mekanismen som gör att rutan hoppar ner ca 1cm. Funderar på ifall det är någon egen säkring eller något annat som man kan kolla innan man börjar riva dörrsida? Har kollat säkringsboxen, och den ser ok ut. Fungerar på andra sidan. |
|
Vantage |
Ska finnas en magnet som lossnar i hissmotorn. Mitt fönster på förarsidan har strulat ett tag ex när man skall hissa ner/upp fönstret så stannar det efter en liten bit så man får trycka igen !! Händer 2-3ggr ner som upp. Nu har hissen lagt av helt och auto-funktionen likaså för öppning / stängning. Detta fel är typiskt när magneten lossnat se gör det själv tipset Fixa elhissar E36 Niclas |
Vantage |
Länk till ovanstående mek tips.. Länk Niclas |
| Tack, det stämmer exakt in på hur mitt fönster har fungerat på sistone, trodde först att det gick tungt, men det gjorde det inte. Går typ upp 10cm sen ner, så får man trycka upp igen. till sist kan man smyga för bi så man får up det.. | |
| Fungera utmärkt :) Tusen tack för hjälpen. | |
|
har också problem med mina fönsterhissar. rutan går inte ner dom 2cm när man öppnar och stänger dörren. jag har en 325 cab -93 men antar att de är samma som på cupen. allt annat funkar som de ska va de gäller elhissarna! nån som har hittat vad felet kan vara? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.