|
|
|
|---|---|
|
Om man hade rattkrycka när bilen vart stulen hur bevisar man de för försäkrings bolaget att den satt där lr att man hade en? 325mannen | |
|
Kvitto på kryckan, Plus vittnesmål att du alltid/gjorde det denna gång använde/r kryckan är det jag skulle uppge om det inte räcker med att du talar om kryckanvändning. Mvh Stephan |
|
|
ahh men om man inte har nåt kvitto för krycka var väl nåt år gammal kan dom kräva ett kvitto då?för utan krycka så ska dom ha närmare 8K i självrisk 325mannen |
|
|
Ge en sanningsenlig beskrivning om varför du inte har något kvitto, Till exempel är mitt kvitto till min krycka borta på grund av att texten försvunnit från kvittot, Men vad kräver dom angående kryckan, Kvitto? Betalade du med kreditkort kanske köptet går att bekräfta ändå? Mvh Stephan |
|
|
nee grejen är att jag fick den av en som inte behövde den... men jag menar jag hade ju en krycka i bilen och eftersom det är svårt att bevisa att man hade det så måste dom ju tro en på det man säger dom kan ju inte säga "nej du hade ingen krycka för du har ingen bevis på det" eller?... 325mannen |
|
Gemini__ |
För att få subventionerad självrisk antar jag att man måste ha en rattkrycka som är godkänd(av SSF/försäkringsbolaget eller likn.). Svårt att bevisa vilken man använde sig av utan kvitto. Hoppas det löser sig iaf! Mvh: Thomas |
|
ahh det hoppas jag med vart av med min 325IM för en veckan sen och de känns ju inte som att jag kommer få tillbaks den hoppas bara att dom värderar den rätt, den måste ju värderas högre än en vanlig 325 hoppas jag! 325mannen |
|
|
Men hur har stölden gått till, har du kvar nyckeln? Isf visar du ju upp nyckeln. Till min rattkrycka följde det med en serienr.skylt (om man ska beställa extra nycklar). Fick du med en sådan skylt så visar du upp den tillsammans med nyckeln. Med det serienumret kan man kolla upp vart nyckeln passar. / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ Länk |
|
|
Tillverkaren av min rattkrycka betalar självrisken vid stöld (eller om det bara var en del av den, minns inte riktigt) men bara om jag kan visa upp min sönderbrutna krycka. Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.