AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.082

Inbrott i min 525, är detta möjligt?

Då var det min tur nu *suck*. Detta hände i Malmö. När jag kom fram till bilen märkte jag att alla fönstren vart helt nerhissade vilket jag tyckte vart märkligt eftersom jag är alltid 100% på att jag låser bilen, sen märker jag att cylindern till bilnyckeln är borta på förardörren så nu har jag ett 5cm djupt hål där. Larmet hörde jag inte o blinkersen blinka inte när jag kom till bilen.

2 frågor: Är detta ett profesionellt inbrott?
Kan tjuvarna kopiera en extra nyckel o stjäla bilen? (dem har cylinderna)

Dem tog min jacka som vart i bilen med 2 kondomer i fickan, det vart det hela bytet. J*v*a idioter

Mvh Dragolito
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jisses, som vanligt kan folk inte skilja på mitt och ditt.
Var i Malmö hände det ?

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
de kan få fram nyckeln om de har låskolvarna.. men de kan inte starta bilen med den nyckeln (startspärr), men de kan öppna dörrarna.

Jag hade bytt ut alla låskolvar mot nya...

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
tsaros: Dalaplan

Mugge: jag har väl bara en låskolv (förardörren) om jag minns rätt? Försäkringen står för det, men jag har 1500kr i självis :(

Mvh Dragolito
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
du har en vid tändningen och bagaget väl också? Vill du ha 2 olika nycklar till din E39? inte så bra... jag hade begärt att man byter alla låskolvar.

J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Se till att samtliga låskolvar byts och att du får en ny uppsättning nycklar (4st). Klart värt 1500:- med tanke på vad endast en ny nyckel kostar.

Det är för dj*vligt att man inte får ha saker och ting i fred. Allt detta besvär (och risktagande) för en jacka och två kondomer? Konstigt att rutorna var nere och att larmet inte gått... kanske något fel på det? Dålligt batteri? Det måste ha varit pundare med skruvmejsel som varit framme. Låter som om de fastnade för din jacka och riskerna med att ge sig på en bil med larm tänker de inte ens på när de är höga antar jag.

///M som i M52TUB25!
Mugge: självklart att jag hade 2 till, tänkte mig inte för :)

J Power: Jo självklart att jag kommer begära att alla kolvar ska bytas ut. Tyckte också det vart konstigt att alla rutorna vart helt nere, batteriet är helt friskt och larmet vet jag att det funkar för att jag brukar "lufta" larmet en gång i månaden så den får pipa en stund (arbeta lite)

Mvh Dragolito
k1mzo: Jag tror inte att dem har försökt stjäla bilen eftersom tändningslåset är inte det lilla minsta skadat. Dem har bara dragit ut låskolven på förardörren och det e allt.

Mvh Dragolito
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Om du rycker i handtaget och sedan släpper, så kommer den nog att bli tyst efter ett tag... och efter ngn minut så slutar den även att blinka... men om de lämnar en bildörr öppen så kommer den pipa ett bra tag tror jag.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.