|
|
|
|---|---|
|
Hej! Efter att ha tröttnat på tonårs-stylade, tonårs-körda och tonårs-fräscha E30:s , fick det bli en E28 i stället. En alpivit 518i 87 är numera min. Karaktär och utssende i massor och säkert betydligt mer skonsam mot min tunna student-plånbok än vad en 320i är. Fick ge 14 pinnar för en i det närmaste totalt rostfri bil med 22 tusen mil på mätaren, norrbottenskörd "of course". Förutom den överdådiga standardutrustningen har den begåvats med centrallås, i övrigt så där befriande fri från krims-krams som bara en inropare kan bli... Har en fråga angående torkarna. Jag måste köra på max hastighet för att överhuvudtaget väcka dom till liv, och inte händer det mycket inte, alltså, den går skitsegt. Är det motorn som är veck då? Kan det vara så enkelt som dålig jord? Är totalt okunnig vad gäller torkmekanismen på E28:or. MVH/Krille | |
| grattis till köpet då =) nja dålig jord är det inte. det är nog bara att byta motorn då. den går lite på dem andra lägena? | |
|
Prova att smörja alla leder i torkar mekanismen, det funkade för mig när mina torkare var tröga. /// Kristian |
|
|
Förmodligen är det lagringen till axlarna som är kärva. Jag vet inte om det går att plocka isär på E28, men jag har gjort denna operation på andra bilar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
des383: Den går inte alls på övriga lägen. tack för tipsen, ska prova. annars blir det väl att byta motor. borde finnas på skroten tycker man. /Krille |
|
| Det kan även vara fel på torker-relät...om du har möjlighet så prova ett relä från en bil som torkarna funkar på. | |
| Aha, tack för det tipset! Gissar att reläet finns med i förteckningen i instruktionsboken. ska kolla | |
|
annars så har jag en torkar motor liggande till e28 om du skulle behöva bara att maila: zacka@bredband.net |
|
|
calibramannen: Låter kanon, ska felsöka lite mer först, men behöver jag motorn så hör jag av mig! :-) 518 Power! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.