AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
799

"komfortöppning" förarruta på E46-coupé

ch
212
chris
330 coupé -02
Enligt instruktionsboken skall man kunna ställa in i Car memory att när man "låser upp" bilen med fjärrkontrollen trycker man två gånger så skall fönsterrutan på förarsidan glida ner.

Detta var dock något dom inte kunde ställa in på BMW.

Någon som vet något mer, det är ju användbart då det kan bli lite trångt ibland.
Soton
På min 323ci -00 så funkar det bara om du håller ner knappen konstant till du är nöjd men då fälls samtliga rutor ner bakrutorna med. Användbart på sommaren vid badstrandens parkering man trycker ner alla rutor tar det lugnt och packar in grejerna i bagaget sen kliver man in i en relativt sval bil...;o)

Det är endast elsäten o elspeglar samt ac.temp som kan ställas in individuellt för varje nyckel med keymemory enligt servicekille på BMW
1
Håkan.
330Ci -01
Hej Chris,

Jag har fått komfortöppningen aktiverad på min 330Ci -01, så det borde inte vara några problem för dej (Wölkes i GBG, gratis var det oxå).

Det fungerar så här:
1. Lås upp bilen med ett tryck på lås-upp
2. Aktivera komfort öppningen med ett nytt tryck på lås-upp
3. Öppna dörren
4. Rutan går ner

Nu är det bara att kliva in och när dörren stängs går rutan automatiskt upp.
Perfekt då det är trångt till nästa bil.

Jag har även ventilations öppningen som "Soton" beskriver. Den aktiveras genom ett långt tryck på lås-upp.

Lycka till
...Håkan
ch
212
chris
330 coupé -02
Tack Håkan!!!

Öppna dörren........ det testade jag aldrig, BMW gjorde inställningen sedan stog vi som fån och tryckte på fjärren men ingen hände.

Skall testas på momangen.
sa
26
sammeo3
330ci - 01
"Ventilationsöppning" var fabriksinställt när jag fick min bil men inte komfortöppning förardörr, det ställde BMW-affären in.

En sak jag tyckt varit omständligt vid "ventilationsöppning" är, att de bakre sidorutorna inte går tillbaka när man trycker på fjärren och skall stänga alla rutor och taklucka, då har jag satt mig i bilen och stängt bakre rutorna med elhissknapparna.

Det behöver man inte blev jag nyss upplyst om, utan man sätter nyckeln i dörrlåset och vrider höger förbi tryckpunkten och håller kvar.

Kanske någon mer som inte visste det här.

js
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.