|
|
|
|---|---|
|
Jag är på gång att köpa fälgar från gummihuset, några som kallas super DTM. Jag hade tänkt mig 10 tum bak med ca 265,45,17 däckdimension. Min undran är kan jag ha det på min 523iM utan att det tar i skärmkanten, bilen är ju lite sänkt också i och med M paketet. Nybliven BMW ägare! | |
|
Det är måtten på fälgen OCH däcket som spelar roll vad som går in i hjulhuset och det kanske viktigaste i dom flesta fallen är vilket et-mått fälgen har, dvs hur långt in/ut fälgen går från navet. Hur som helst så bör inte 265:or bak vara några problem med rätt et-mått. Är inte hundra på att den dimension du nämnde är den rätta (max 5% skillnad i rullomkrets mot original) kolla här:Länk Kolla tidigare trådar också så lär du hitta diskussioner om detta. Är ett ganska populärt ämne. |
|
|
Du ska använda 265 40 17 och inte 45 profil. /Lidberg |
|
|
Precis köp INTE 265 i 45 profil det kommer ju att bli rena rama livbojarna med SUV varning. Kör max 40 eller helst 35 profil om du vill ha så breda sulor. Jag antar att du köper så breda svålar för utseendets skull och då ska det ju vara snyggt också..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.