AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.273

E60/61 programvaruuppdatering med problem

Se
59
Seppo Honkanen
530DA E61 7/04
Peugeot 205GR -89
Så har då min E61 fått sin första uppdatering av programvaran. Äntligen fick jag röststyrningen på engelska. Men det som bekymrar är att utöver röststyrningen så var det flera andra funktioner som uppgraderades och detta har skapat problem.
Nu fungerar inte bluetooth kommunikationen mellan "orginal" telefonlur och basenehet. Värmen i stolarna har också lagt av vad nu det har med programvaran att göra.
Är det någon som har en "fix" till detta eller är det bara att lämna in bilen till verkstaden igen?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Har också fått den efterlängtade V15 (för röststyrningen), dock utan de problem som du beskriver.

Prova att gör en CTRL+ALT+DELETE, om du har prof. nav, trycker du på DVD ut, samt på DC driven UT och håller in volume knappen..

Annars är det bara in til BMW igen :(

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
d-
38
d-power
BMW 530iM/6 M-sport -13
Mercedes E220 CDI AMG -12
Vet ni om man har någon funktion för röststyrning på professional GSM, bilen har dock ej navigation? När jag trycker på rattens röststyrningsknapp så börjar bilen tala tyska. Men vet ej hur man ska ändra språk eller hur det funkar. Står nästan inget om det i bilen instruktionsbok heller.
Se
59
Seppo Honkanen
530DA E61 7/04
Peugeot 205GR -89
Du har samma problem som jag hade med röststyrningen. Du måste lämna in den till verkstaden för byte till engelska.
I övrigt så har allt löst sig med de buggar jag erhöll med senaste uppdateringarna. Det har tillkommit en hel del nytt i menysystemet.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
V 15,2 är senaste versionen som finns till bilen. Dock har det tillkommit en gammal bug i den..

När man stänger av bilen med stereoen avstängt, och sedan startar bilen igen, är alltid stereon på!!

Jag tyckte även att V15.2 gav finare grafik på navigationskatorna ;)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Hej!
man har har missat att koppla ihop luren med bilens styrenhet.förmodligen står det suche basis el. eng searching base.men du måste tyvärr åka tillbaka och få det gjort.en snabb grej att fixa.sen finns det en stolsauktion på nya 5 serie bilarna som man gör när bilarna kommer in.du ska ha fått papper hem om den. Kolla om den e gjord. av erfarenhet så har jag aldrig haft poblem med stolsvärmen efter att man bara har uppdaterat den.däremont så har det hänt att ditt senario har uppträtt när man gjort stolsaktionerna. har däremot inget med programmeingen att göra.Lämna in bilen igen!
öj
164
öjebyn
BMW Z3 M roadster
BMW M5
BMW M3
735ia
Har just fått min E60 530ia. När jag tittar på telefonluren så söker den basstationen men hittar den inte, vad göra? Är det lämmna in på BMW som gäller eller?
läs raden över,samma sak för dig!
Se
59
Seppo Honkanen
530DA E61 7/04
Peugeot 205GR -89
Öjebyn, det står i telefonens bruksanvisning hur du synkroniserar telefonenluren med bilens basstation.
Tillvägagångsätet direkt ur minnet: Stäng av telefonen via luren. Tryck på I-Drive knappen och leta fram aktiveringen av Bluetooth och sök enhet. Sätt därefter på telefonen via luren och därefter sker synkronisering och ihopkoppling. Lätt som en plätt...
öj
164
öjebyn
BMW Z3 M roadster
BMW M5
BMW M3
735ia
hmmm
måste ut i garaget och prova...
Tack för svar. En fråga till: Jag antar att telefonen går på automatiskt när jag startar bilen!?

/Peter
Se
59
Seppo Honkanen
530DA E61 7/04
Peugeot 205GR -89
Öjebyn, telefonen gåt på automatiskt när du låser upp dörren och det kan ta ganska lång tid innan den "stänger" efter det att du låst dörren även om din inställning skulle säga "0 min" fördröjning. Detta vållar problem för mig som har ett sk. tvilling SIM-kort. D.v.s. två ihopkopplade SIM-kort där slavkortet alltid sitter i bilen. Därför brukar jag stänga av biltelefonen manuellt när jag lämnar bilen.
öj
164
öjebyn
BMW Z3 M roadster
BMW M5
BMW M3
735ia
ok Seppo-
Jag har inte hunnit fördjupa mig i allt, men jag köpte proffesional telefonen, och det finns en hel del att trycka på..... :=)
Se
59
Seppo Honkanen
530DA E61 7/04
Peugeot 205GR -89
Jaha, då står man där med tomt batteri? Ska denna inte klara att stå en vecka ute i kylan? Den har ju blivit uppgraderad för att lösa just detta problem men det är väl någon bugg som programmeraran inte har koll på!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
in med bilen. Det finns problem med at den laddar ur sig i en software. Du får en uppgradering av mjukvaran.
Be om lånebil när bilen ska in. Eller det ska du kräva....

Det kan ta upp til 8 timmar att uppgradera mjukvaran.

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Se
59
Seppo Honkanen
530DA E61 7/04
Peugeot 205GR -89
Sim, den har blivit uppgraderad för en månad sedan men det verkar inte ha hjälpt...
Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Jag är på gång att köpa en 7 månader "gammal" E60 och undrar om de här mjukvaruppgraderingarna är något som BMW "bjussar på" eller kostar det att få dessa gjorda?

(bilen köper jag loss av mitt företag och alltså inte hos BMW begagnad, om nu det hade spelat någon roll, plus att den har Navi Professional)

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Är det problem, typ Idriven hänger sig osv bjuder BMW (nybilsgarantin).....

Annars kostar det säkert 1500-2500 SEK...

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Se
59
Seppo Honkanen
530DA E61 7/04
Peugeot 205GR -89
Bosse, ifall uppgraderingarna är sådana som fixar buggar eller att vissa utlovade funktioner inte fungerar så fixas detta normalt vid nästa service tillfälle.
Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Ok, tack för svaren.

En annan realterad fråga, som jag har hört skall ha med olika mjukvaror att göra; denna bil är reggad i Nov 2004 och har som sagt va Navi Professional - kommer jag att kunna spela MP3 på cd:n?

Skall låna bilen hela dagen i morgon, kommer f**n inte at kunna sova en blund i natt :-)

Skall köpa mig en importerad 530i -04 nu i dagarna.
Hur ställer sig BMW troligen till upgraderingar av importbilar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.