|
|
|
|---|---|
|
Hej nån som kikat på m5an som är till salu på ok/q8 Sävsjö? | |
|
Har du länk? //Schnitzer |
|
|
nej tyvärr men den finns på blocket. pris75000 |
|
|
Här e den... Länk Bytt motor från 3.8 till 3.6 verkar det som, mitt råd e att stryka den direkt. Den e nog inte alls lätt att sälja den dagen du vill det... Sjöberg |
|
|
Vem vill ha en sådan? Känns inte roligt att ha en 3,6 motor när det är original med 3,8. Precis som sjoberg skriver så kan det bli svårt att sälja den en dag. //Schnitzer |
|
|
Var framgår det att motorn är bytt? Det står ju inget om motorbyte i annonstexten iaf. Det finns ju 92or med 3.6an. |
|
|
Kolla bilregistert... Står att den har 250 kw=3.8. Även chassinr säger att det e en 3.8. Sjöberg |
|
|
Ok! HC91060GD62818 är tydligt en 3.8 enligt Länk . Märkligt att inte nämna något om utbytesmotor i annonstexten. Det är väl i högsta grad relevant information. Frågan som då naturligtvis dyker upp är, finns det fler ”budgetlösningar” som inte nämns? Bromstrummor bak :) Jag kan således bara hålla om det som sagts ovan, den bilen blir inte lättsåld. Hur blir det med besiktning med fel motor? |
|
|
Det är ju skojarfasoner att inte upplysa om sådant, som sagt glöm den, den är inte värd mer än 40-45k med fel motor. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Varför skulle den vara mindre värd än en vanlig 3,6? Är byter fackmanna mässigt utförs så är det väl inga problem om resten av bilens historia ock skick är OK. Men 75.000 är nog lite mycket. Jag tror iofs att priset på fina M5 E34 kommer börja stiga nu då tillgången på bilar i gott skick börjar bli liten. Ett vrak är i mina ögon inte mycket mer värt än delarna då det är så dyra bilar att renovera. |
|
| KAN det inte vara så att de helt enkelt skrivit fel i annonsen? Dvs ang "315 hk". Ring o kolla... | |
|
Det är kanske så att OK inte har speciellt stor koll när det gäller M5 och motorer. Det är ju busenkelt om ngn av er bor i närheten att kolla under huven. Det syns ju direkt om det är 3.8. |
|
|
M femman: jag menar att den ska kosta så mycket (lite) pga det arbete och pengar som behövs för att återställa den till det som den en gång var, en M5 3,8 med en 3,8 liters motor. Det är förargligt att behöva se såna här objekt tycker jag, uppenbarligen har nån tokstolle kört sönder den gamla motorn och sedan inte haft råd att köpa rätt grejer utan satt i en svagare motor bara för att det ska gå att använda bilen, varför slaktade de den inte istället? Hade varit klokare ur ekonomisk synvinkel, men som jag förstått historien om GJH626 så har minst en tidigare ägare av den blivit totalblåst av säljare, så då fick de ju kanske sina pengar för den i alla fall, fast med brottsliga metoder (bedrägeri). Den köparen förde ett mål i tingsrätten mot säljaren påstods det, har tyvärr inga detaljer om hur det slutade. Som bil att bara bruka eller sett ur synpunkten "bara en bil" så håller jag ju med dig, men som du kanske märkt så ser jag dessa vagnar som något mer än bara bilar =) -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.