|
|
|
|---|---|
|
Hur får man lös skyddsglasen fram på en e39 måste rengöra dessa. kanske blir bättre helljus då? Att styla en volvo är som att sminka en Gris;) | |
|
ingen som vet?? Att styla en volvo är som att sminka en Gris;) |
|
|
Plasten sitter ihopa med blinkersen som en hel klump men det skall visst gå att få loss bara täckplasten har jag hört ( ny kpl med blinkers och allt knappa 2000:-/ par) Demontera hela strålkastaren så här: Länk och putsa "glasen" ordentligt Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Så här. Länk Länk Dvs plocka bort hela lampan. Funkar på icke facelifte. ///MVH Hasso Länk |
|
Tackar, då har jag lite arbete framför mig idag Att styla en volvo är som att sminka en Gris;) |
|
|
Gammal tråd men tyvärr aktuell för mig. Hasso, du skriver "funkar på icke facelift". Jag gick in till min lokala BMW handlare idag och ville köpa nya täckglas till mina facelift lampor. "Det går inte" blev svaret, jag måste köpa ett nytt lamphus för ca. 4200.- där allt utom tändmodulen för Xenon ingår. Säg att det inte är sant.... ska det kosta 8400.- för att täckglasen blivit lite blästrade? MVH /Jonas BMW CS #5871 Min pärla: Länk |
|
| Det finns billigare "lamphus" hos stylingfirmor. Jag har sett sådana för 1200kr st har jag för mig. Men prova först att polera upp "glasen". Det fungerar betydligt bättre än man tror. Du kan köpa ett undermedel hos som heter Xerapol, eller Sonax nya medel för samma syfte. Dessutom så kan du ta lite vaxpolish och köra med exempelvis Rustas polermaskin så blir det betydligt bättre. Sprickor går givetvis inte att få bort, men rejält mjölkiga blästrade glas kan se ut som nya... Gissa hur jag vet. ;) | |
| undrar om skyddskåpan är likadan på facelift vs pre-facelift.... det som hasso säger stämmer ju, men facelift kan lätt plockas isär i varmvattenbad, gjorde det när en pinne till ljusinställningen sprack. Sitter med typ sikaflex lim som blir mjuk av värme. | |
|
hej, ännu lättare är att lägga lampan i ugnen på 100 grader i 10min. Plocka givetvis bort så mkt som möjligt från lampan innan. De sitter limmade med butylen (samma som framrutor på diverse bilar sitter med). Behöver du mer lim för att sätta ihop den igen kan du köpa sådant hos en glasmästare, annars kan man bara stoppa in den i ugnen igen och sen trycka ihop den. mvh /Martin |
|
|
PowerMac Sökte lite snabbt på Google och hittade ett forum där de nämner Xerapol Länk Men det går inte söka på Clas Ohlssons hemsida efter det. :( Vet någon var man kan få tag på det? Vet du någon firma som säljer facelift strålkastare som ser original ut för vettig peng? Är det kvalitéts skillnad på olika tror ni? bmwtouring samt seb_540 Tack för tipsen om hur jag får loss skyddsglaset, men varför ska jag ta loss det om det inte går att köpa nya? MVH /Jonas BMW CS #5871 Min pärla: Länk |
|
| nja, min tanke var om pre-facelift glas kunde sättas på facelift. Ugnen funkar förstås också, men kräver att man har en rejält stor sådan, vår var för liten. | |
|
har en 70cm spis... det funkade kalas, har lagat min "justerpinne" inne i lampan... /Martin |
|
|
har en 70cm spis... det funkade kalas, har lagat min "justerpinne" inne i lampan... /Martin |
|
|
TCG: Xerapol har jag köpt på Clas Ohlsson bäckebol förra året men dom kanske har slutat med det. Såg dock i nyaste AMS att Sonax har ett liknande medel till salu. Länk Du kan hitta strålkastare hos Länk där har dom insatser 2 för 1200 av den gamla sorten och Hella orginal facelift. Mara läsning: Länk |
|
| testade med sonax varianten, "scratch remover". Är kanske OK för smårepor, men för att ta bort stenskott som blästrats in är det våtslipning som gäller. Tråkigt bara att man då tar bort ytbehandlingen, verkar vara samma som på plastglasögon - dvs antireflex och antirep. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.