AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.473

Fin M5 Touring -95

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hittade en väldigt fin M5 Touring -95. 340 hk står det, fast 3,6 i rubriken. Måste väl vara fel? EZ: 12/96 kan väl inte vara riktigt? Den här är exakt vad jag skulle vilja ha och stoppa undan i ett eget garage. Stämmer mätarställningen så är det ju superbra. Det ända som måste fixas (som jag ser nu) är 18" originalfälgarna. Den ser ut att ha bra utrustning. Någon som vet vad färgen heter på lädret? Silbergrau? Ser nästan ut att vara läder på instrumentpanelen. Vore kul om det vore det! Skulle inte förvåna mig om den skulle vara kvar ett bra tag med det priset. Folk verkar inte vilja betala så mycket för en sådan, fast det egentligen bara är småpengar. Runt 100k kronor för en M5 Touring -95 är ruskigt billigt (om den är i bra skick, går bra, etc). Typsikt, nu skulle man ha varit klar med studierna!

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Som vanligt är det "standard" att glömma länken: Länk

//Schnitzer

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Håller med vilken bil!!!!.skulle nog själv ha köpt en sådan om inte försäkringen kostade 29500 kr om året "hel så klart". Så det blev en 540 touring istället vilket jag ej ångrar... Mvh danne

Den vise talar om vad han ser,dåren om vad han hört.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
3.6 ? Lucky Car ? Uetersen är annars inte långt från Hamburg -
inredning är nog -silbergrau,hell- (hade jag i min calypsoröd 525itouring), övre instrumentbrädan i läder är f.ö. INTE så bra, den förformer sig med åren pga solen och släpper, "Hermann"
som också har en -M5touring- har nyligen bytt sin från läder
till normal-klädsel eftersom lädret såg förjävligt ut -
skulle gärna veta FGN/chassis-nrt på denna -
-
Daniel.F..@ grattis till en 540i 6vxl-touring 95, det kan inte finnas
många sådana i Sverige ??

M5touring register
Trevligt Daniel två M5 Touring i familjen? Den ser vettig ut på bild med en utrustningsnivå jag gillar takluckor, Läder, Klimaautomatik, trä dom två sist nämda gör väldigt mycket för att jag ska trivas extra mycket! Trä gissar jag inte är så vanligt på M5 Touring, Stämmer den uppfattningen m5 toureg?

Inredningen ser ut att vara Silvergrå, Ser alldeles för mörk ut för att vara Ljustsilvergrå men kan även vara ljuset, Men jag har ingen bild där inredningen ser så mörk ut, Så jag röstar på den vanliga Silvergrå.

Mvh Stephan
Jag har 8st 540i Touring 6vxl med i mitt register, En av dom är inte Svenskreggad utan medtagen från den Tyska BMWhandlaren som skrev ut chassinummret vilket jag senare upptäckte var den sist tillverkad exemplaret;) Dock har jag inte varit lika engagerad i Touringmodellen som Sedanen, Så jag har ytterligare bilar ej inskrivna, Men den kommer, Det jag skulle helst lyckats med är att få någon på BMW att hjälpa till att ordna fram utrustningslistor till human kostnad eller ännu hellre utan kostnad, Det främsta nu är att ordna till Sedan-96:orna men det tror jag fixar sig via en handlare nu i februari.

Mvh Stephan
Scheckheft
Hej
Angående EZ 12/96: kan mycket väl vara möjligt att bilen registrerades så sent. Det är skillnad på produktionsdatum och första registreringsdatum. I övrigt mycket fint med undantag för fälgarna som är gräsliga.
Vad säger panelen om denna M5 touring på Mobile?
Länk

Mvh
Scheckheft

m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Scheckheft@ den från -Reich- finns i registret och därmed finns det en historia, skicka mig ett mail -
-
Stephan735i@ trevligt att se att det finns andra 'galningar'
-
jo då, EZ 12/96 KAN vara riktig men OM det är korrekt skulle
jag nästan kunna hitta den med hjälp av fordonsuppgifterna
men det blir lite bökig, EZ-uppgifterna är också väldigt ofta FEL -
-
inredning 'silbergrau' = ok, det kan det mycket väl vara -

M5touring register
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Stephan735i: Ja, en M5 Touring till vore inte helt fel. Visst tycker jag om sedanen också. Skulle vilja ha båda givetvis. Ska kolla på en hel del på M5:or när jag ska vara i Tyskland om några månader (i Bayern). Kul att du håller på med ditt 540-register. Ikväll samt nu har jag suttit med mitt M5 E39 Register och skrivit ut utr.-listor samt antecknat reg.nummer så jag tror jag somnar. Kul när man har samlat upp det som jag har!

m5toureg: Finns silbergrau till M5:orna eller är det individual? Trodde bara att 3,6:orna hade det, men jag kan ju ha fel.

//Schnitzer

Snygg bil, silbergrau skinn är alltid ett snyggt komplement till de silverlackerade kjolarna :)

Fälgarna är dock lite mycket Biltema-1986 ;)
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Trä är Individual-utrustning till M5 E34 (undantag M5 Cecotto), det är som sagt extremt ovanligt.

-M5 E34 Limousine register Länk
Trä i en M5 E34... uch!
M femman; Tur för dig att så få betalade/förstod att det gick att få extra, Men mer synd om mig som för att trivas i långa loppet vill ha Trä helst Vogelaugenhorn eller motsvarande nyans, Klimaautomatik, Läder, 2x Airbag, Denna ratt Länk ,Elgardin Det sist nämnda ej krav på Touring, Som grundutrustning gärna ännu fler tillval, Det kanske förklarar varför jag köpte 540 i stället för M5-95, Det är inte lätt att hitta ett ex med den specifikationen, För att inte tala om nackdelar som M5 har jämfört med 540 även om det finns klara fördelar också kunde dom inte avgöra till M5:s favör.

Men en M5-95 med ovan nämnda spec. står på inköpslistan, Om det nu finns någon?, Men inte som ersättning till 540:in den stannar.

Ps Är det rätt uppfattat att du inte är intresserad av 19" hjulen?

Mvh Stephan
Stephan: Jag är fortfarande intresserad av hjulen! När ska du hämta bilen? Min stakars M5a är hjullös och våren närmar sig med stormsteg!

Angående trä så känns det fel i en så pass sportig bil. Gillar det inte heller i M5 E39. Var det trä i din svarta 540? Du får köpa en rulle klister trä på biltema annars ;)
Missade att du hade nya bilder i galleriet! Måste erkänna att det passar bra på din bil!
Om precis en vecka åker jag ner, Tyvärr har den 540:in Brunt trä inte på långa vägar så snyggt som Svart trä som lyfter utseendet medan det bruna endast är okej, I M5 E39 godkänner jag det bruna träet på grund av mitt starka ogillande till titanlisterna som jag tycker är riktigt sunkiga, Träet i denna M5 E39 gillar jag mycket bättre än det brunröda standardträet, Dock är skinnfärgen inte direkt snygg;) Och ratten har BMW av oavgrundlig anledningen monterat på fel sida konstigt?!

Mvh Stephan
Bättre bild, Länk
Svart trä är faktiskt jäkligt snyggt! Men på en M5 hde jag föredragit den här inredningen Länk Länk

Maila mig när du är tillbaka så får man kolla på din nya pärla och fälgarna.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
som 'standard' i M5:an finns 'silbergrau' enbart i kombination
med 'silbergrau,hell' som så kallat 'bi-colour' - MEN sedan finns
det ju 'ZS', det vill säga 'BMW Individual' och DÅ är ju -nästan-
ALLT möjligt - visst finns det trä-lister i M5:an och med t.ex.
'champagne'-inredningen så passar trälister rätt bra (som kan ses i 'rosso red'-varianten av den engelska (RHD) '34 M5 model-run-out-'limited edition'-bilen) - till vissa bilar passar det, till
en -avus-blå- med svart skinn = inte alls, så det finns något för
alla smak-inriktningar - (min 525itouring i -calypsoröd med silbergrau, hell skinnklädsel hade 'exklusiv-paket' där trälister
ingår, det var rätt snygg tyckte jag då MEN det var ju ingen M5:a)

M5touring register
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.