|
|
|
|---|---|
|
Vad är det jag får reda på om ja innan man vrider nyckeln till tändningsläget håller in "trippmätarnollaren", då visas nån slags testmeny eller??...det visas i 6 olika steg, sen testas alla mätare på instrumentet genom att alla mätarnålar går i botten och även service-indikatorn visas...det är dom här olika stegen som visas som jag undrar mest över vad dessa betyder...någon som har en bra förklaring på detta kanske?? /Andreas | |
|
Inte trippmätaren, den högra knappen ska du använda. *BAWORAK* |
|
| Ehhahaaa....och hur gör jag då ja endast har en knapp??? | |
|
Den tredje sifferraden lär vara bilens chassinummer. Om det är ett annat nummer som visas kan det tyda på att någon har fixat med instumentet, kanske ändrat mätarställningen!?! Anders |
|
|
Det finns bara en knapp på "liila" instrumentet i E34, så du har gjort helt rätt! Följande kommer upp (nu får ni damma av skoltyskan!): - Interne Nummer für Bandkontrolle - Codenummer des Codiersteckers - k-Zahl (Faktor für Tacho) - Fahrgestellnummer (letzten 7 Stellen) - Software-Version - Änderungsindex Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw -- Hmmm...jag pratar nu om återställningsknappen för trippmätaren som sitter fram på glaset på mätarhuset där tank hastighets, varv och tempmätare sitter....jag har ingen färdator alltså...ja tycker det låter som ni pratar om den...men det kanske är ja som missuppfattat det hela. :) /Andreas |
|
|
Stämmer, den sitter till vänster (och det finns bara en på din bil). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Stämmer bra det....förresten, har du dammat av din skoltyska? (jag hade bara engelska)....men jag tycker det ser ut som att den första raden inte stämmer överrens med "myten"(?) av att detta ska vara bilens rätta mätarställning?...för det har jag hört från nåt håll att detta skulle "skvallra" om...kan man i denna information få fram bilens "rätta" mätarställning?? /Andreas |
|
|
Nej, inga siffror har något att göra med bilens mätarställning, som sagt bara en myt utan sanning bakom. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jaha....bra, då var den myten spräckt....tackar för det. /Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.