|
|
|
|---|---|
|
finns ted någon som har någon erfarenhet av detta? Bilbygarna i Skåne | |
| Det finns en 350 E30 under länken "ovanliga BMW" om du missat den. | |
|
Välkommen till forumet. Denna sida kan säkert hjälpa dig Länk Mvh Henke |
|
|
jo jag har sett den och det är lite därför jag har kommit på dessa tokiga tankar.men jag behöver något ovanligt som reklam Bilbygarna i Skåne |
|
|
Reklam?? Dessa motorer är så pass ovanliga i e30 att de inte finns så mycket information å dylikt om de. Bästa sidan,kända sidan borde vara e30.de |
|
|
Jag var och köpte lite prylar av en kille i Sala, och i det garaget höll man på med ett sånt bygge. Ramben och torped var kraftigt ombyggt, så det är inte "bara" att kasta i !! |
|
| Isåkare då såg du väl limosinen oxå :) :) | |
-BeeMWe- |
Isåkare: var det en vit kaross? |
-BeeMWe- |
Palle83: E d samma kille som håller på med E28limmon? |
| Tror det var en e28 och en 735a | |
| Det var fler BMW än jag kan räkna till i det garaget ;) | |
|
Nu skulle man kunna editera sina dumheter :/ Ja BeeMWe det var två e28, 528or, motorn som ska ner kom från en 735 :/ :) |
|
|
hei.. har bygd en E30 med v12 før, og det er ikke noe STORT problem. sett høyre motorfeste på venstre side og motsatt så passer motorfestene. E36 M3 girkasse m/325 drivlinje passer(må ha svinghjul++) også må det sveises eksos. Ingenting er egentlig noe problem, bortsett fra koblingen av det eletriske. Her må du evt få noen som har peiling på bilelektronikk til å hjelpe deg. Når det gjelder kjøling kan du bruke 535 radiator. T |
|
|
sts.Duffie: Passar girkasse från E36 direkt på M70 om man bara byter svinghjulet alltså? Går det med ett svinghjul från M70 med manuell girkasse? Eller vad för svinghjul tränger man? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.