|
|
|
|---|---|
|
som rubriken, är det likadana växellådor? tack på förhand/L | |
|
Nej, E34 525 har en ZF-låda som snarare motsvarar E36 328. E36 325 har Getrag-låda. ZF-lådan är större och har större hardyskiva, så kardanen passar inte om du inte byter till 328:ans. |
|
|
hmm, det var ju mindre bra... ingen annan bmw modell som överensstämmer med e36 325 växellådan "bolt on"? btw vad heter den, getrag XXXX ? (önskar siffer kombination) |
|
|
Länk Getrag S5D 250G |
|
|
Anders S: tackar :) är det samma låda som 320 då eller är den klenare... många frågor, jag vet. men sökområdet kna ju breddas om det inte är bara 325 lådan passar i från. mvh L |
|
|
Vissa 325:or har den större medbringaren som 328 och M3. Samma låda i 320 fast den har den mindre medbringaren som endel 325:or. _______ //Niklas |
|
|
koni: hur vet jag vilken medbringar jag har då :/ tänte ju shoppa låda innan jag rev ner den gamla. Det är ett plus att bilen går att köra till garaget där bytet var tänkt att genomföras.. |
|
|
Enligt ETK så ska 325iC -93 med manuel ha den lilla och automat den stora, men jag har varit med om manuella 325:or med den stora. _______ //Niklas |
|
|
Koni: tack för att du tar dig tid. så rent generellt är det vanligast med den lilla medbringaren? (vilket skulle göra det möjligt att montera en 320 låda) mvh L |
|
|
Tvåans växel har sagt upp sig på min 325-93, och jag har kollat runt lite på en beg.låda, och enligt BMW-folk är det samma låda som jag har i min 520-97, så det verkar vara en rätt vanlig låda. BMW CS #5206 |
|
| Tror det är Tvåan som gått för Laban också.. är detta nått vanligt fel? | |
|
Laban: Om det nu skulle vara fel medbringare på den nya lådan är det ju bara att flytta över den från den gamla. _______ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.