|
|
|
|---|---|
| Vad ska jag välja? Just nu står jag och väljer mellan en 318ti och en 323 touring. Inte dom självklara alternativen kanske men det beror mest på att det dykt upp två riktigt bra alternativ...dom kostar det samma (65 tusen), har gått lika långt (13.000 mil) och är av samma årsmodell (96)...och jag behöver egentligen inte kombiutrymmet. Tacksam för alla synpunkter och erfarenheter av dom här modellerna! | |
|
Skapliga kontraster i dessa bilar i alla fall. Compact och Touring (Kort & Lång) /--------- /----/ \ I-(O)-------(O)--I /------- /----/ \ I-(O)------(O)-I Hehehe!! --- King of the road |
|
|
F_n.. de gick inte att skapa bilar på forumet --- King of the road |
|
|
Ditt budskap gick fram ändå ;-) Lutar nog åt den korta i det här fallet... |
|
|
Med samma skick, utrustning mil och årtal skulle jag välja touringen utan att blinka. Betydligt bättre motor, bättre utrymmen (som lär utnyttjas ibland), bättre andrahandsvärde, betydligt roligare. Enkelt val! |
|
|
Som Anders S. säger... betydligt bättre motor, utrymmen kanske du behöver förr eller senare och andrahandsvärdet kommer självklart vara bättre. Huruvida 323 touring är roligare än 318 compact låter jag vara osagt. Jag har aldrig kört E36 touring så jag vet inte hur den ligger på vägen, men det är klart... motorn är bra mycket bättre. Om pris, skick och mil är detsamma och utrustningen inte skiljer alltför mycket så skulle jag ta touringen. Om inte för motor och utrymme så åtminstone för bättre andrahandsvärde. ///M som i M52TUB25! |
|
Edge Larsson |
323i sport touring kan jag bara svara för men jag köpte en för nån månad sen och är KLART nöjd med min. Grym väghållning och rolig o köra och snurren i motorn duger gott |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.