|
|
|
|---|---|
Gubbracer |
Läste i ett inlägg att i vissa manuella lådor sitter en plastkula, istället för en metall dito, som behagar att rasa efter 20 000mil! Är det någon som vet i vilka modeller denna helvetiska annordning sitter?? Jag ser tusenlapparna rasa iväg snabbare än en M5 rusar till rött i varvräknaren... |
| Det var i dom adaptiva lådorna (utan snöflinga som programval) på E34 om jag minns rätt. På E39:an lär problemet vara fixat. Inte 100, rätta mig om jag har fel. | |
|
Alltså på automatlådorna INTE manuella.... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
| Oops, missade visst ordet "manuell" :-) Men, är det fixat på E39? | |
|
Det är väl den adaptiva lådan som satt i E34 från 94/95 som det är problem med. Detta försvann då steptronicen kom.... Är inte helt 100 på detta men det är ju bara att söka på forumet eller listan. Har skrivits en del om detta... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
Gubbracer |
Tackar, jag missade det magiska ordet adaptiv låda! Tack för besväret. |
|
Enl. BMW inget problem med steptronic i E39:or FP |
|
|
Det är inte bara i de adaptiva lådorna det problemet finns. Alla femstegade lådor från -92 till -95 har detta problem (det ända som skiljer en adaptiv låda är pogramvaran), men det är inte dyrt att åtgärda. Det kostar 2-3000 att byta ut kulan till en uppgraderad. Men det finns ett värre fel på dessa lådor som bla jag råkade ut för och det är att lammelhuset spricker och för mig gick det på 28750:- att sätta i det uppgraderade huset. PS. Dessa lådor sitter inte bara i bmw! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.