AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.039

BMW-stunder du förträngt?

Sida 2 av 2
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
När jag nyligen hade fått körkort och skulle dra på lite från stillastående med den helt nya E28-520 jag körde då, fullt på ettan och tvåan missade jag lite så det skorrade sådär trevligt(skrek utav helvete), ingen människa i närheten lär ha undgått detta.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
glömde min bästa, hade bråttom till KM klubbmästerskap i Golf och körde på smal grusväg, fick sladd i en kurva det går i 70km/h fortsätter och häver 5-6sladdar genom att parera med ratten och farten är väl nere i ca 50km/h tills man avslutar genom att snúrra framför klubbhuset och kör ner bilen i vattenhindret. Jag går ur bilen som ingenting hade hänt (öppnar dörren och får hoppa ner en bit då det är en jordhög under bilen så den är som upphöjd lite) och kommer precis i tid för utspel. Ägaren till golfbanan får bilnycklarna och har bogserat loss bilen och tvättat den lite undertiden jag går mina 18hål. Vi kom överens om att inget skulle sägas till pappa eftersom det var hans BMW. När jag är tillbaka (kommer faktiskt inte ihåg hur rundan gick) står bilen där på parkeringsplatsen inte allt för skitig. Det otroliga är att i princip ingenting tog skada, nån superliten buckla samt satans mycket skit under bilen, jag tog bilen till en plats och tillbringade många timmar med att spola underredet och sjukligt nog kunde man inte ana någonting om vad som hade hänt när jag kom tillbaka med den. Jag hade inte haft körkort länge när detta hände, vi var ett killgäng som brukade sätta fartrekord på den där härliga grusvägen. Det talas fortfarande om händelsen, man har hört om hur folk bara har berättat att de såg hur "killen bara rattade" när de satt och väntade på att slå ut. Det bästa vara att det förmodligen var mellan 50-100personer som såg allt detta från nära håll.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
FRIFART:

Hahaha ;oDDD

Mycket rolig incident, måste jag säga!

En fråga dock: Har Du någonsin erkänt för Din far vad Du gjorde?

BMW - Liebe auf den ersten blick...
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
2 saker, en från slutet av 80 talet och från i morse.

Häller efter ett tips av en HD åkare enkelgradig SAE 50 i min 2002 Turbo, då jag har problem med oljetrycket när den blir riktigt varm. Ska visa en kille på jobbet hur bra bilen går, han tror inte att det går att åka 0-100 på 4,9 sek med en 2002a, startar bilen som stått i minusgrader hela dagen och ger fullt ut på E4an vid kungens kurva och spränger oljekylaren halv 4 på en fredags eftermidag. Med förstorat tråg och högflödespump blev det olja över allt, på både bilen och E4an.

I morse lyckades jag välta en kaffekopp på instrumentbrädan, kaffet letade sig ner till motorstyrboxen och bilen tvärdog :(

Nu ska jag gå ut på säljes och leta efter en ny box.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
KRAFTWERK, nej aldrig men så erkänner jag heller aldrig någonting :-)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Helt rätt, FRIFART ;-)

Neka ALLTID! Det KAN gå vägen....

Mvh
"Skrupelfri bilnasare" ;-) Haha!

BMW - Liebe auf den ersten blick...
Niclas.S
HAHA helt underbara stunder ;D

Jerrye21: Måste bara säga att jag inte gillade e21'ans form," men notera gillade", men när jag såg din så tror jag att jag verkligen har hittat charmen i den, precis som en del äldre BMW'n. Visseligen är ju inte allt "orginal" men din bil är verkligen grymt snygg!

OO=00=OO
Fl
12
Floke
323i -79
Mitt i en tokstor flerfilig trafikkorsning i centralaSthlm, tvärdog min E21:a och reagerade inte ens på tändningen.. Fick försöka krypa ut genom en knappt öppen dörr och trycka mig mot bilen för att inte bli påkörd av de väldigt hänsynsfulla bilister som körde föbi så nära mig som möjligt med tutan på högsta volym, medans jag tog mig till motorhuven.. Lade en tång mellan några kablar till startmotorn så den surrade ett par gånger.. sen startade bilen och det har aldrig hänt igen..

att bli stående på motorvägen mellan västerås å sthlm kl 23:30 en decemberkväll i -15, ingen mobiltelefon, en kokande bil och ett dött batteri utan att någon stannar förrän efter vad som kändes en evighet är inte heller någon höjdare. Inte visste jag att jag kunde så många svordomar..

hmm.. FRIFART.. Är det verkligen det värsta du gjort med en BMW... hehe.. Fanns det inte en annan 5-serie i din fars ägo en gång i tiden..

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Ha Ha Floke, det var samma bil, den hade jag glömt. Okej det var race mellan mig och en Opel Ascona (80talare) pga att killen valde att lägga sig 0.5meter bakom mig och när jag saktade in vägrade han köra om mig utan låg och provoserade helatiden med flashande ljus. Det var 90 väg och jag bestämde mig för att bli av med parasiten bakom mig, lite senare blev det -70väg, jag hade 190km/h+ på mätaren och en vänsterkurva närmar sig, jag bromsar ner lite så jag kanske håller 160km/h. I vänsterkurvan finns det en avtagsväg och en gammal Saab V4 åkte ut helt oförstående till att jag körde BETYDLIGT MER än 70km/h. Eftersom man var ung och relativt oerfaren är det svårt att dosera bromsarna och jag råkar låsa upp dem och får ställ, jag lyckas hålla bilen i ställ samtidigt som jag försöker styra undan för Saaben och bromsa ner farten, men det räcker inte. I ca 140km/h flyger igenom broräcket och landar på sidan och glider ner för slänten, ca 30meter ner, när farten saktas ner börjar bilen att rulla(ej volta framledes), två varv sedan hamnar den uppochner på tak. Allt blir tyst men jag och min kompis tittar på varan och konstaterar att allt är okej med oss. Jag sitter uppochner och lyckades inte slå av tändningen, vilket irriterade mig men jag bestämmer mig för att ta mig ut snabbt för det luktar bensin som senare visar sig rinna ( jag tänkte snabbt på alla filmer om bilar som börjar brinna och sprängas), jag tar mig ut från det smala utrymme som finns kvar (fick verkligen klämma mig ur bilen, (tur att det inte var off-season och man skulle ha vägt 10kg mer då hade det inte gått) av ena sidorutan och ställer mig bredvid för att beskåda, oskadd möter jag senare en journalist uppe på vägen, han sa var det en 5serie med 6a i? ja sa jag, då förstår jag sa han (han hade själv en sådan), jag sa att det är väldigt krocksäkra bilar och skrattade ( jag kanske var chockad??). Sedan kom grisen och jag fick prata lite, de kollade om jag var full och så och frågade hur fort det hade gått, jag sa självklart lagligt och att Saabföraren inte hade stannat vid stopplikten och inte hade lysen på. Lite senare mätte mina kompisar upp mina bromsspår och de var 130m långa :-), eftersom vi var 3 parter Saab föraren+sambo, killen i opeln+kompis, jag i BMWn + kompis ville vi alla klara vår egen situation så fallet lades ner :-), Opelkillen var en bit bakom mig och kunde aldrig erkänna hur fort det gick eftersom han då själv skulle ha torskat kortet, och vad kunde Saab killen göra mer än att påstå att jag kom i en satans fart med typ brinnande däck, hahaha det var härligt tycker jag. Det där vägavsnittet där kurvan befinner sig har fått det interna namnet "Kungens kurva", känns lika roligt varje gång jag passerar den, kommer såväl ihåg tidningen där det stod "de hade änglavakt" väldigt tröttsamt och slitet uttryck men lite passande kanske det är ändå?, men det är väl så att jag har en uppgift här på jorden och inte ska lämna den ännu, på den tiden var man lite galen, jag blev aldrig rädd, fick aldrig någon chock i efterhand vilket ambulanskillarna varnade mig för om, jag hade helt enkelt inte utvecklat sinnet rädsla ännu, vilket var både bra och dåligt. Idag känns det annorlunda, bara tanken är skrämmande...synda att man inte videofilmade det hela som "vi" gör idag när det är dags för lite terror in the trafic :-) eller hur floke?

Eftersom det är bättre att krocka ordentligt när man ändå håller på inhandlades en 535E34 för att ersätta den 520E28 som inte klarade av att hålla 245km/h mätarfart på rakorna, men jag måste säga i ärlighetens namn att jag har utnyttjat den farten skamligt sällan, fyy mig.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.