|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vet inte vad jag ska göra åt mina lister nu i minusgraderna. Bilen har tyävrr inte möjlighet att stå inne på en månad eller så, så jag känner att något måste göras. Har använt silikonspray runt dörrlister och bagageluckan, men tycker inte det ger något riktigt resultat. Dörrarna sitter fast när man kommer ut dagen efter ändå. Okej inte lika hårt men ändå. Finns det något annat medel man bör använda på listerna (och eventuellt även rutans övre kant) för att försvåra för fastfrysning? Mvh Erik | |
|
Armor All Blank/Matt finish kan ge en viss effekt mot fastfrysning. Själv har jag kört med silikonklet (alltså inte spray), och det har fungerar finfint, förutom på de listerna jag inte dragit något på. =) Det var ju inget vanligt silikon, som torkar, utan det var typ packnings-/o-rings-silikon. |
|
|
Försvarets hudsalva använde vi i lumpen... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Den kan man även använda som matfett, glidmedel, munlädersalva, osv. =)) | |
|
Tror det är TURTLE som har ett vax för detta. Ser ut som ett mindre deodorantstick. Funkar kanon. Köpte på Claes-O för typ 20 spänn eler så. Bara att skruva ut som ett deostick o sedan applicera. Det som blir över tokar man bara bort med lite papper. fungerar kanon. *BAWORAK* |
|
| Tack för alla tips, har itne hunit testa något än, men ska göra det nu i helgen. | |
| Tänk på att silikon är ingen höjdare att använda om man skulle bli tvungen att lacka om något. | |
|
Tony_E: Hur kommer det sig? |
|
|
Får man silikon på lacken är det nästan omöjligt att få den nya lacken att fästa. Silikon sätter sig väldigt djupt i porerna på lacken så det är inte så lätt att få bort. /Tony |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.