|
|
|
|---|---|
|
Tror det är dags att byta kamkedjan på min 525 tds 93:a. Det rasslar lite tycker jag, och undrar därför vad dom tar för ett byte på tex meca?? Nån som vet kanske? mwh lillåkarn | |
| Ingen som har en aning i runda slängar eller?? | |
stefannorr |
Gå på sök inlägg ovan o skriv in kamkedja så kanske du hittar..lär va dyrt! |
|
en kamkedja byter man normalt inte, den skall räcka bilens livslängd! däremot så kan den hydrauliska spännaren bli kass så att kolven i den inte spänner kedjan och då kan kedjan börja rassla! byte av spännare är det då som gäller MVH Johan K |
|
|
På min TDS är dom bytta. Hade lite flyt då det var förra ägaren som gjorde det 2 veckor innan jag köpte den. Det kostade runt 13000:- på el&diesel i örebro. MEN min kusin fick också problem med sin tds så han böt dom själv vilket var en ganska stor manöver. Även om kedjorna och skenorna var väl slitna så var inte problemet dom, utan remskivan på veven som har inbyggda gummidämpare (bara tds har dom?) som hade blivit slut. Värt att kolla. Han ringde till el&diesel och kollade och dom sa att det var exakt samma syntom på min tds som på hans, att det knackar framifrån motorn och att dom inte gör sånna jobb längre. men jag vet ju inte vad det är för fel på din. Diesel=Styrka |
|
|
Jaha, är det svårt att byta spännaren till kedjan då? Kul om kedjan går av bara=).... Om man köper en ny kedja med kedjelås är det väl bara att dra runt den och sätta ihop den med själva låset sedan. Utan att ta isär hela motorn.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.