|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ok! Ser inte ut som något man vill göra själv (har inte tummen mitt i handen men nästan) och framförallt inget man vill utsätta sin nya bil för!! :) Bilbyggarfirman skulle nog ta ganska mycket i betalt för ett sådant jobb så MDF-låda blir väl billigare. Hur skulle en "vanlig" MDF-låda kunna se ut som passar i reserhjulsplatsen? Mvh D |
|
|
Jag har gjort två varianter av sådana lådor i mina dar; en som var åttkantig med 19 mm MDF som gick ner i baljan med borttaget reservhjul och en mindre rund variant byggd med hjälp av böjbar MDF, förstärkt med polyester och glasfiber på insidan, som går ner i reservhjulet. Den senare har jag i V****n idag. Den är sluten på ca 14 liter och funkar alldeles utmärkt. Jag har ett billigt DLS W310B element i den efter tips från Gunnar på DLS (det elementet skall inte gå bra i en sluten låda men gör det ändå). |
|
|
Tack HFR & Persson, precis den inspiration jag behöver. /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Logic 7 rockar röv ;) Har aldrig hört bättre / klarare ljud i en bil förr.. Hade en V70 (-01) innan med deras Dolby Surround Sound, som jag tyckte lät suveränt. Efter att ha köpt Logic 7 till vår bil, låter Volvoen inget speciellt ;) Logic 7 stereon har ju också två basar, en under varje framstol :D BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Vad kostar Logic 7 att eftermontera totalt inkl. arbetskostnad? Mvh D |
|
|
skulle tippa på mellan 25-30tusen, så enligt mig är det inte i närheten av intressant. för de pengarna får du referens-ljud i vilken bil som helst. och det kan inget fabriksmonterat system mäta sig med. men logic7 är bra, inget snack om saken. sim> alla e60/61 har en bas under varje framstol. |
|
|
caspar> tänkte du plasta lite i e60in? |
|
|
HFR: Näe, traktorn får vara som den är, det är ju bara en tråkig bruksbil som tar en från punkt A till punkt B om kanske på ett väldigt komfortabelt sätt. Det är i Z3M'en som jag bygger riktig stereo. :-) /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.