|
|
|
|---|---|
|
I samband med dämparbyte fram så tänkte jag åtgärda en läckande nivåreglering bak på touringen och har läst genom en massa intressanta trådar om pluggning av nivåregleringen. Eftersom dämparna till nivåregl. minst sagt kostar kulor så funderar jag på att plugga systemet. Min fråga är dock om de på forumet som gjort detta upplever stor skillnad i bilens beteende. Vi är inte precis "Man-skall-ha-husvagn" folk, men däremot har vi en jycke på 80-kilo som åker i skuffen. Har förstått att en del uppfattar bilen som betydligt svajigare om man har extrapersoner eller mycket last i bilen. Nivågegleringen kanske gör mer än man tror? Har läst Micke O's dagbok och lutar åt samma lösning - Sachs. | |
|
Jag är otroligt nöjd med min konventering så länge man är två i bilen. Börjar man lasta så blir bilen lite gungig, inte så det stör då man snabbt blir bortskämd. :-) Däremot så är det lite knepigt att hitta ett läge på givaren så bilen inte varnar för fel på nivåsystemet. Åker man mycket själv är det inga problem men när det blir tungt därbak så vill den gärna varna, kvittar ifs då men vet att inget är fel utan mest störande. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Ok! Det där med pling i kontrollen låter tråkigt...börjar utveckla en allergi mot det ljudet. Har rena konserten i bilen just nu p g a falsklarm om allt som lyser bakåt från bilen :-% Skall åtgärdas men duktigt irriterande. Har ringt och beställt tid för byte av dämpare och pluggning. Kommer med andra ord (förhoppningsvis) finnas iallafall en mek i södra Skåne som kan utföra denna manöver. Kommer du ihåg hur långt tid det tog när du gjorde bytet? |
|
|
Åke?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Andrew i Trelleborg. Var inte aktuellt med Åke denna gången då det blir lite logistikproblem beroende på hans läge. |
|
|
Jag har ingen aning om hur lång tid det tog. Betalade 2800 för allt, inklusive bytet fram. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Ok! Jag sade till dem att de kan ha bilen i 2 dgr. 2.800 var alltså arbetskostnaden eller? Såg att din totalkostnad var runt 9000:- på din hemsida. |
|
|
Jepp, det var arbetet sedan tillkom ju Sachs Performance-satsen och diverce annat så det blev rätt dyrt till slut. Verkstan fixade det iaf på en arbetsdag. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.