|
|
|
|---|---|
|
Bytte stift i min 318 is idag. när jag tog upp stiftet ur cylinder nr.2 så var både stift och nyckel dränkt i olja. att det inte är bra vet jag redan, att den tog olja visste jag innan, men är detta ett tecken på att ventilpackningarna kan ha lämnat in? Detta var bara i tvåans cylinder, övriga var torra och fina. vad tror ni det beror på? mvh Danne | |
|
Det är med stor sannolikhet ventilkåpspackningen... mycket enkel att byta... inte så dyr heller... Det är vanligt fel på V8 motorer för övrigt... :-) V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
o byte av den kan man hitta under gör det själv kanske? vet inte ens var den sitter... *lätt rodnad* |
|
|
Om du tänker dig själva motorn... så har du en stor del där det står BMW på... det är ventilkåpan... mellan den och toppen (där alla kamaxel och alla ventiler finns) sitter en packning.... det är den packningen. Här finns det förklarat hur man byter ventilkåpspackning... det är lite mer komplicerat på den motorn... inte lika svårt på din. Länk V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
det är inte svårare än att ta av kåpan, ta väck den gamla packningen, skrapa rent från gamla rester på kåpa och topplock, sen dit med den nya och dra ihop igen! inga problem att göra själv! MVH Johan K |
|
| låter fin fint det här, tack för hjälpen! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.