|
|
|
|---|---|
|
Köpte i dag en s-såld fullservad med bok bmw 530 -93:a. Är fruktansvärt nöjd, 19600 mil, stora kliman, elstolar, farthållare, manuell m.m. Gav 32500 kr!!! rodge dodge Länk | |
|
Välkommen till V8-klubben... När du tillrygga lagt en del mil med denna så kommer du förmodligen inte vilja köra en rak 6:a igen... ;-) Härlig med lite omkörnings resurser! Grymt härlig bil att åka och köra... Märker du hur mkt tystare V8an arbetar än de raka 6:orna? Dessutom väldigt bra pris! Det första du ska göra nu är att kontrollera 2 saker: 1. Kontrollera oljepumpsbultarna! (snåla inte med detta!) 2. Trycksätt insugsmembranet och se till att det är tätt. (inte lika viktigt) Annars så är M60 (V8) motorerna väldigt svåra att slita ner! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Tackar! Jo V8:an tuffar på ngt tystare.... Däremot detta med oljepumpsbultarna, tror du inte detta är kontrollerat av bmw under alla dessa år av servicar? Fråga: Kan jag ringa bilförsäljaren som bilen såldes av ny och få en utrustningslista? Jag tycker nog ändå att en sexa har sina + men denna åtta är grymt komfortabel! rodge dodge Länk |
|
|
Min bil har också fullstämplad S-bok och förre ägaren hade verkligen inte snålat, utan verkligen kostat på bilen. Trotts att många servicar är gjorda hos BMW så hittade vi en bult i oljetråget och en satt löst. Varför det inte har kollats vet jag inte. Jag hade inte chansat då det är enkelt att kolla och det är en mkt billig livförsäkring. Det kostar kanske en 500 lapp extra att kolla bultarna när man servar bilen.. eller så gör du det hos en GDS verkstad på en timme eller två, mektips om detta finns. Vad gäller utrustningslista, V8orna är i regel mkt välutrustade så det kan vara svårt att se all utrustning direkt...men om du kollar under främre passagerar stol eller förar stol (vet inte med säkerhet vilken av dem) så ska det sitta en ihoprullad papperslapp fäst mot sittdynan underifrån så att säga. I denna lapp ska alla utrustningskoder finnas. Iaf för den fabriksmonterade utrustningen. V8:an upplevs bäst på långfärd! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Oljebultarna kontrolleras endast på direkt begäran, Mina var lösa trots servad på BMW i alla år, Så jag skulle kolla den detaljen direkt. Ps; Grattis till att köpt en trevlig V8 E34! Mvh Stephan |
|
|
Okej, tackar för alla råd. rodge dodge Länk |
|
|
Gratulerar! Låter ju som ett riktigt kap! /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.