AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.552

Kommer min bränslepump rasa?

Visa användare
177
BMWseven
BMW 528IM -97
Kommer min bränslepump rasa?

Det hörs ett vinande ljud från "baksätet" antagligen från bränslepumpen, desutom går bilen oroligt på tomgången, kan dem göra det om bränsle pumpen är på väg att ge upp??
Bilen är en 325 (e36)-91... Och isåfall, är det nån som har bytt bränsle pump? Är det krångligt?
NF
440
NFd
325im -87
Om pumpen är dålig borde det märkas mest när du gasar
och inte på tomgång.

Nisse
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Hörs de vinande ljudet hela tiden när du kör?
Le
15
Le Morre
316i(E36)-92
Viner det konstant när bilen rullar eller bara där du gasar o motor driver bilen framåt?

Visa användare
177
BMWseven
BMW 528IM -97
Det är konstant när bilen går...
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Hade ett vinande missljud från bränslepumpen i 2 år och närmare 3000 mil på min E30. Den funkade ok ändå. Är väl mest en första varning på att den kan paja. Om missljudet har med tomgångsprblemet att göra vet jag inte.
er
5
eric123
530iA Touring -93
Jag har samma problem som du har med missljud.
Bilen startar fint och går bra i ca 2-3 minuter, sedan börjar det låta från "baksätet/runt vänster bakhjul", det gnisslar och tjuter (piper), riktigt irriterande. På tomgång låter det mycket mindre eller inte alls, men så fort man ger gas så låter det igen. När man står still och bilen inte rullar och man gasar i parkeringsläge på låter det igen.

Min tidigare bil en 325:a dog på motorvägen och var tvungen att bärgas, då var det bränslepumpen men då lät den inte alls innan. Jag kan säga att det inte var ett dugg kul att nästan bli påkörd typ 100ggr i eftermiddagstrafiken.

Så nu kommer jag att byta pumpen på verkstad på min nuvarade bil innan man blir stående igen.

Tack Nisse (NFd) det är precis så det är med min bil.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag har ett fvinande metalliskt ljud från höger bak på min 318E30, kan det vara bränslepumpen, bilen startar fint och går bra men stannar upp vid 5000rpm. Ljudet uppstår bara såfort bilen rör sig framåt.
er
5
eric123
530iA Touring -93
Har haft bilen på kontroll hos BMW, eftersom jag inte hittade hur man kommer åt pumpen. BMW säger att det är nivåregleringen som har en läcka i en slang. Ska byta slangen om 6 dagar. Vi får se om de hade rätt.

eric
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.