|
|
|
|---|---|
|
Det hela började idag... larmet gick sprang ner och stängde av det... kortstud senare körde jag en sträcka på 7 mil med bilen... när jag parkerat och gått in så hörde jag billarmet.... öppnade och stängde alla dörrar och larmade... gick 5 timmar senare så går larmet igen... ska ut och smörja alla dörrlås och handtag och så för att se så att bilen inte tror att ngn öppnar en dörr.... hoppas på att den inte falsklarmar igen.... någon som har tips på vad som orsakar larmet? vad man behöver smörja / rengöra eller så? Tips emottages tacksamt! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § | |
|
Vilken typ av larm har du? En del larm känner av tryckförändring i kupen och de kan kalibreras. Kan ju vara något sånt som fått sig en smäll eller så och behöver justeras? Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
Rörelsesensorn kan reagera på t.ex. en kupévärmare. /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Är det en touring så kolla kabelstammen som går i gångjärnen till bakluckan, de skadas efter några års böjande och då kan larmet få tokspel, jag tror iallafall det är därför mitt falsklarmar. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
Även på sedan är kabelstammen en akilleshäl. Kolla dörrkontakterna, de sitter i karossen där låset griper tag. Det finns en kontakt till huven, ryck lite i huven och kolla. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har smörjt alla dörrar, lås, rengjort sensorer för dörröppning (den som sitter B stolpen för framdörrarna. smörjt motorhuv och gjort rent där vid sensorn, även smörjt låsmekaniskmen i dörrar och bagagelucka. Dörrhandtaget på förardörren stannar i upp läge så att säga... men jag försökte smörja där ordentligt... blev lite bättre men inte helt bra... nu är bilen lugn och fin... får se om den förblir så hela natten. jag har Carguard, med startspärr... vet dock inte vilken version måste kolla i papprena... det är en 530iA sedan. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Skulle misstänka att någon dörrbrytare börjar bli kass. Den som sitter till förardörren har ju varit med om en och annan öppning och stängning nu tex :=) Plocka av allihop och mät dem med multimeter för att konstatera om det är någon som glappar. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Om det är dörrbrytaren, borde du ibland under körning få en varning om att dörren är öppen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
larmar den inte för öppen bagage osv med? De kan ju vara vilken som helst av dessa brytare. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Den varnar faktiskt inte för öppen dörr... men jag har bara lilla datorn... men det ska iofs räcka för att man den ska gnälla.. Jag misstänker dörrhandtag eller bagagelucka.... jag tog lite 5-56 (allt jag hade med mig i bilen).... Att handtaget stannar i läget längst upp... var ska man smörja då? runt själva handtaget eller i själva lågmekanismen (den som finns på dörrens kortsida och som tar tag i sensorn som sitter på B stolpen om ni förstår). Får se om det blir bättre... låter det hela sjunka i lite.. ännu så har bilen inte larmat.... får se om den klarar natten. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Igår på morgonen så stod bilen och blinkade med varningsblinkersen när jag började gå mot den, tydligen så börjad den larma när solen började lysa på den... tog och gjorde rent allt igen... när jag körde ner till malmö körde jag inte den i en GDS hall och tvättade bilen, för att få bort allt salt. Imorse vaknar jag till det härliga ljudet av billarmet... kl 6 på morgonen, nyvaken som man är har man inte så bra koll på läget utan tror först att det är väckar klockan som ringer, blir irriterad på klockan försöker stänga av ljudet... funkar inte så bra, efter en kort stunds förvåning inser jag att det bilen som tjuter... på med kläder rusar ut och ser att bilen larmar för kung och foster land. larmar av försöker öppna dörrardörren, men det går inte... det har frusit fast! orkar inte bry mig... larmar igen och går, halvvägs in genom dörren börjar den larma igen... Larmar av och låser med dörrarna med nyckel, utan att aktivera larmet. Det känns som att problemen började när det blev minusgrader... har inte varit minus så länge i malmö. Har kollat kabelstammen i bagaget, den går längst vänster arm (som går till bagageluckan) men den går innanför ett plathölje eller plast rör som är tillför att skydda kabelstammen. Det finns inga skador på plaströret... då måste ju kabelstammen vara hel eller? Ni som har E34or med larm. När bilen är låst och larmad om ni tar och lufter upp dörrhandtaget, börjar innerbelysningen att börja lysa? sedan när ni släpper ned handtaget går larmet då? För det är vad som händer här på min bil, men bara på förardörren. Kanske det som är felet. Men bilen varnar inte för öppen dörr under körning. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Kan man med hjälp av en multimeter eller liknande komma fram till om en sensor är frisk eller inte? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
ja de är ju vanliga brytare vi pratar om. Du kommer ju märka om de är någon som glappar i "brutet" läge. Hade jag varit dig hade jag dock bytat ut allihop, men sån är jag :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Någon som har ngn aning om vad en sådan bryater kostar? i runda svängar? Är det med förardörren, normalt beteende? att innerblysningen går igång (fast dörren är låst) när man drar upp handtaget? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Det är normalt att innerbelysningen tänds när man tar i handtaget eller trycker på nyckeln. Prova att trycka på nyckeln för att öppna även om bilen är olåst. Då ska cupén tändas. Lite lyxprylar som är standard på en BMW. BMWkänsla kallas det visst... // Anders |
|
|
Har haft samma problem, mitt råd är inte särskilt tekninskt men tina upp bilen så att snö eller dold is(orsakad av fukt) får smälta ordentligt ( tvätta i gör-det-själv-verkstad en timme eller två om du saknar varmgarage. Det fungerade ifjol (samma väder smältande snö och is) och i igår Känns inte som en bra lösning men hjälpte mig. |
|
|
Tack, men problemet är åtgärdat... bytte givaren. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Vad kostade givare? "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
ca 180 kr för hela dörrnäsan komplett... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.