|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, vilken av de är en bättre bil gällande prestation? De har som bekant exakt lika mycket H-krafter, men vilken av bilarna presterar bättre i längden? Vilken av de skulle ni välja med exakat samma utrustning? ------ Länk Länk | |
|
Som det har skrivits här många ggr innan, så har inte 323 170Hk utan snarare närmare 190. Så svaret är ju givet. BMW CS #5206 |
|
|
Va? Det måste jag ha missat, 190hk? ------ Länk Länk |
|
|
Nja.. 180-185 kanske. Bmw lär ha mörkat några kusar på 323:an för den går bra, bättre än 320i-170hk iaf. Betydligt bättre kraft på låga varv, inte så konstigt iof med 0,3l större volym. Valet mellan 323 och 320(utan facelift) och samma utrustning skulle vara 323:an för mig. Med reservation då för skick och miltal. 320:n kanske kan vara lättare att sälja senare pga dom 2 åren yngre den är... Motormässigt 323:an hur som helst. |
|
|
Provkörde båda en 320 -01 och en 323 -00 före jag köpte min bil för ca. 1/2 månad sedan. Och 323 känns och är utan tvekan snabbare. I mitt fall var det inte prestationen som avgjorde utan utrustningen och priset. Bilen blev en 323ci från 2000 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.