|
|
|
|---|---|
| Var ute idag och åkte i västerås... Skulle köra in i rondellen vid cykelringen och då möter jag en röd bmw. tänkte väll inte så mycket på det men när den körde om mig så såg jag att de var en M3:a modell E30... Med en herre bakom ratten. Å när jag kollade i backspegeln så såg jag att evo vingen satt på. Svårt att tänka mig att en sån som han skulle styla sin M3:a med evo grejjer. Hann inte ta regnumret. Men nån annan borde ju ha sett bilen i Västerås nån gång... Skulle vara skojj å veta ifall det var en "Äkta" evo... Mmm, jag skulle nog inte köra på vintern med den även om det var en vanlig M3:a... | |
|
Det finns två äkta sv-sålda Sport Evo:sar i Västerås (har funnits 3st), vet att den ena kör lite på vintern ibland för att lufta "grejorna" |
|
| Jaha... Där ser man. Vet att det finns eller fanns en svart förut. Men rätt coolt att ha en sport evo som vinterbil... Hehe... ;) | |
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Ja, om hur dessa bilar beställdes och framförallt den tredje SportEvon som rullade i Västerås, numera i Norge, har man hört många och lååååånga underhållande historier från dåvarande ägaren Toomas... Eifelbergen var ett ofta besökt resmål.. :o) För att inte tala om alla BMW-klubb banträffar de första 3-5 åren på 90-talet som Toomas förgyllde med sin SportEvo! Det var tider det!! :o) |
|
japp... det fansn tre en gång i tiden.... jag köpte faktiskt en motorhuv av en fd evo-ägare i västerås.. huven röd och lätt.. gjord ursprungligen till team vikings m3 e30 banbild :) |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
PSE-R: Var inte det från Toomas? Nu kommer jag inte ihåg var det var, DTM?, men minns att han lyckades köpa loss en frontspoiler/stötfångare från ett av raceteamen när han var o kikade på något race i början av 90-talet, detta i något av de sista "större" tävlingarna M3E30 användes. |
|
Jupp.. det var av Toomas :D Han hade även mkt riktigt haft en äkta DTM fronspoiler som han kommit över efter ett race. Dock var den redan såld då jag fick nys om huven.. :7 |
|
|
Den svarta är som sagt såld till norge, men de 2 röda rullar fortfarande i stan om än sparsamt... /Jonas |
|
|
Den ena röda brukar vara med på "brostugeträffen" i Eskilstuna/Sundbyholm om jag inte missminner mig :) Den är otroligt fin!! med imponerande lågt miltal.. mvh Peter |
|
Mr 435 1602-72
PSE-R: Okej, antog det! :o) Jo, just det. Minns bara inte alla detaljer kring den spoilern. Det blev visst kaos bland de bland teampersonalen som inte visste att han fått köpa den... :o) azkikr: Bilen som är såld till Norge är inte svart, den är röd! |
|
Toomas gamla bil finns numera i Mo i Rana, Mr Alpina här på forumet äger den. :) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
Mr 435 1602-72
Sörpan: Så sant som det är sagt! |
|
Apropå sportevona i Västerås så såldes 3 av de åtta kundbilar som kom till Sverige hit. Samtliga var röda. Min med regskyltenMPOWER såldes till Björn i OSLO Men innehas numera mycket riktigt avRobert Nilsskog i Mo i Rana. Frontspoilern som omnämnes köpte jag av Schnitzerstalletpå Hockenheim. Direkt efter det sista loppet som kördes med M3E30 i DTM. Kördes till seger av Ravaglia efter att ha knuffat undan Kurt Thiim i Mercedes i Sachskurvan där spoilern sprack och jag kunde köpa den för ett bra pris. Såldes till Per- Erik Axehult i Kvissleby som möjligen har den kvar om den inte raceades sönder i BMW-Cupen. mrMPOWER |
|
|
Jag får dementera, ALLA 3 sportevos i västerås var tydligen röda... /Jonas |
|
|
Välkommen till forumet Toomas! "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
Mr 435 1602-72
azkikr: Jo, om ingen annan lyckades övertyga dig så gjorde i alla fall en av de "inblandade" det. Toomas: Jag säger som "Sörpan", välkommen! |
|
Mr.Nullzwei: jo... jag hade visst fått det om bakfoten... hade talat med några bekanta till Toomas och då lyckts missförstå det där med färgen.... /Jonas |
|
|
Har du fortfarande reg skylten kvar Toomas? Loong tima no seen faktiskt. |
|
|
Regskylten MPOWER. Den sista jag har kvar pryder numera min elrullstol som jag numera gör stan osäker med. Detta även till stor glädje för alla de raggare so invaderar Västerås första veckan i juli under Big Power Meet. mrMPOWER |
|
|
Har för mig att den andra MPOWER-skylten följde med bilen till Mo i Rana? Robert kanske kan svara på det? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
Mr 435 1602-72
Det är glädjande att se att det klassiska "MPOWER" registreringsnumret återigen pryder en riktig M3! (M3-87) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.