|
|
|
|---|---|
| Någon som har en aning på hur mkt e39 kan tänkas sjunka när nya femman kommer? | |
|
Svårt att bedöma....skulle tro att de kommer att börja på typ 100' precis som när e39an kom så kostade en tidig e34 runt 90-100' vill jag minnas, tänker på 518, 520 då. Det finns ju en rad faktorer som påverkar...utbud/efterfrågan och valutakurs. Simon |
|
| Nja tror dom kommer sjunka mer, folk kommer byta in sina gamla 5 series för den nya osv. Redan nu ligger ju 518 under 100k. Jag kan tänka mig att du kommer kunna få dig en fin 528 för 120tkr 96a. | |
|
undrar om den kommer att bli en hit den nya 5an har sett bilder på den av en som jobbar på bmw den ser ut som fan =ful som stryk. det beror på ni som gillade den warpade designen som den nya 7an har kan gotta er baken är helt plat och konstig bmw 24v |
|
|
Acey, mig veterligen finns inte modellen 518 med e39 kaross.... Simon |
|
| Alla nytänkande modeller som bryter mot tidigare versioner av samma modell kommer att ha svårt i början. I takt med att de blir mer och mer synliga på vägarna minskar detta och de gamla modellerna kommer att se ålderdomliga ut när folk vänjer sig. Kommer ihåg när VW Golf kom med sin nya look någon gång kring -83/84 och den gick som benämningen koröv... | |
| BMW:s ny designgrepp är inte lyckat. Jag vänjer mig inte med sjuserien. Jag upplever att modellen saknar enhetlig design. Tar man tio olika designknep och förenar dem helt utan inbördes anknytning blir det inte bra. Däremot är ärkerivalen Mercedes samtliga modeller numera riktigt snygga. Ny E-klassen verkar lovande! | |
| simon_en: Du har så rätt, gjorde felet att bara kolla lite snabbt i listan och det fanns visst ett par e34 96or. Men dom står runt 110 520isarna, dock med en hel del mil på. Men håller ändå fast vid priset på 528an :) | |
|
Acey, jag tror på den prisutvecklingen redan...dock har det mycket med konjunktur att göra....jag försökte att sälja bilen i höstas, 50 ringde, en kom och kollade, ca 30-35 ville pruta 30-35' på det priset som var lägst i Europa, på Mobile.de....så jag struntade i det helt enkelt. De som ringer och skriker och härjar och dyl får köpa bil av någon annan.... Simon |
|
|
Simon Har du bestämt dig för att behålla 528:an? Vad kul i så fall! |
|
|
Simon_en: Jag håller på att kolla efter en 528 till farsan. Jag måste bara säga att man får otroligt mycket bil för pengarna redan nu. Han är sugen på att se hur nya 5 serien kommer se ut innan han bestämmer sig, men han har lärt sig genom åren att det är tråkigt att ta den första värdesänkningen som förste ägare och är ute efter en bil med något år på nacken (dock högst 8000mil). En otrolig bil! Det är nästan som man gråter när man tittar på hur vissa bilar tappar i värde, kul för köparen mindre kul för säljaren. Du gör nog inte fel i att behålla pärlan! |
|
|
simon_en: Visst är det kul med alla "prismedvetna" småhandlarprutare som gläds ofantligt när de får ner priset några tusenlappar ;) Håller med bjoerk till fullo, nya 7'an ser lite hopplockad ut, speciellt fronten med de skumma strålkastarglasen som skulle passa bättre på någon japsare. Ser inte alls lika "mäktig" ut som helhet som E38'an. //Wille |
|
|
Japp Stoffe som det ser ut nu kommer jag att behålla 528an. Simon |
|
|
WilleW, jag kan tycka att det är ql att prata med en eller två "tomtar", men när det ringer 30 st som ringer och skriker är det inte ql längre...hade precis blivit av med jobbet då och mådde inte så bra av det. Nu är jag egen företagare tillsammans med en gammal kollega, vi utvecklar avancerade webapplikationer och hjälper till vid upphandlingar att specificera system bl a.... Simon |
|
|
Stoffe, försökte maila dig...din adress var inaktiv...har du något annan? Simon |
|
| Jepp, kollar sällan Hotmailen...kolla din hotmail skall du se... | |
|
Hmm...verkar inte som om mailen kommer fram, testa simon.engvall@swipnet.se istället... Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.