AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.097

Bilköp igen...

Visa användare
16
hstadkille
Bmw 325 cupe-94
på tal om lite annat nu:

Få ju köpa ny bil nu då man andra blev stulen och har funderingar på 535 igen eller 530/ 540 eller om man hitta en hyffsat billig 740-e38.

Någon som vet skillnader i bränsle, service,försäkring och reperationskostnader???
Något speciellt man ska tänka på när det gäller dessa modeller???
Vilken anser ni e bästa köpet???
För och nackdelar??

Tacksam för all hjälp
Mvh K.B
Jag köpte en 540iA 93 idag och är mycket nöjd än så länge. Väldigt mycket bil för pengarna. Försäkringen var inte speciellt dyr heller som jag hade trott att den skulle vara. Den kostade t.o.m mindre än försäkringen jag hade på 525iAT´n.

När jag körde hem därifrån jag köpte den (10 mil hem) visade färddatorn att bilen drog 0,97 liter milen, men hur bra det stämmer vet jag inte. Låg i 120 hela vägen ungefär.

Tror man får räkna med att den drar 1,5 liter blandad körning, men kommer jag ner till 1,3 så kommer jag va väldigt nöjd! Det va också vad gamla touringen drog. :)

Det finns massa att läsa vad man ska tänka på när man köper 540 bl.a automatlådan m.m. Lite länkar:

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

ja det finns massa att läsa.
C Douglas,

Gratulerar! Välkommen i "klubben" ;)

MVH,
E38B12
Tack så mycket! Är en "stolt" 540 ägare. Är en helt annan känsla när man kör, nytt ljud, nya knappar, ja allt är nytt och spännande. Hoppas jag inte tröttnar. Men efter allt jag läst så kommer jag nog också bli nöjd och ha bilen länge :)
Visa användare
16
hstadkille
Bmw 325 cupe-94
Tackar!!!
Wa
36
Wallman
540ia-93
Hej

Jag har en 540 ia -93 och har tidigare haft en 530 ia -93.
Kostnaderna är likvärdiga. Försäkringen är något dyrare på 540 och den drar något mer besin. Servicekostnaderna är samma.
För min del skiljer det ungefär 100 kr/månad.
Min snittförbrukning med mycket stadskörning ligger på ca 1,4 under 4 års tid. Prestandamässigt är det mycket stor skillnad mellan 540 och 530. Köp en med ASC+T, helt suveränt på vintern och när det är vått ute.

MVH
Uffe
Visa användare
279
norda
540iA -93
540 är en mycket trevlig bil att äga och köra, man får väldigt mycket bil för pengarna.

//norda
Visa användare
16
hstadkille
Bmw 325 cupe-94
ja det lutar väll åt en 540 tror jag
Visa användare
16
hstadkille
Bmw 325 cupe-94
min stulna bil återkom så jag behöver inte köpa någon ny....ibland har man lite tur här i livet..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.